تشکیل ائتلاف گرافنی برای فروش و بازاریابی در جهان

دو شرکت تولیدکننده گرافن با همکاری یک مؤسسه تحقیقاتی در ژاپن اقدام به تشکیل ائتلافی کردند. هدف اصلی این مجموعه بازاریابی گرافن در سراسر جهان است.

گرافن پلت‌فورم (Graphene Platform) یک شرکت ژاپنی در توکیو است که اخیراً همکاری مشترکی با مؤسسه فناوری توکیو و شرکت ازترونگ (AzTrong) آغاز کرده است. این گروه ائتلافی تشکیل داده‌اند و از ۵ ژانویه ۲۰۱۶ همکاری مشترک خود را آغاز کرده‌اند.
این مجموعه به دنبال فروش و بازاریابی محصولات گرافنی در سراسر جهان است. بازارهای هدف این مجموع شامل هیترهای الکتریکی، خازن‌ها، باتری‌ها و کامپوزیت‌های پلاستیکی است. اعضاء این مجموعه توسعه محصولات خود را بر اساس نیاز مشتری انجام خواهند داد تا رضایت مشتری جلب گردد. این شرکت‌ها در قدم بعد به دنبال انجام تحقیق و توسعه و همچنین تولید مشترک گرافن هستند.
صحبت‌های نهایی درباره تشکیل این ائتلاف در دسامبر سال ۲۰۱۵ انجام شده است. شوجی هسگاوا مدیرعامل گرافن پلت‌فروم بوده و کان تسای هونگ مدیرعامل شرکت آزترونگ است؛ این دو شرکت به دنبال توسعه گرافن و محصولات گرافنی هستند. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ حجم درآمد این ائتلاف به رقم چند صدمیلیون دلار در سال برسد.
هسگاوا می‌گوید: «من از تشکیل این ائتلاف بسیار خوشحالم، مجموعه‌ای که می‌تواند موجب تسریع توسعه بازار گرافن شود.»
هونگ می‌گوید: « این یک ائتلاف برد-برد برای هر دو شرکت است. ما می‌توانیم یک اکوسیستم گرافنی ایجاد کنیم.»
گرافن پلت‌فورم روش تولید گرافن از گرافیت را به صورت پتنتی به ثبت رسانده است. گرافن دارای کاربردهای متعددی در صنعت است. استفاده برای تولید کامپوزیت‌ها یکی از کاربردهای رایج آن است. افزودن گرافن به مواد مختلف موجب بهبود خواص الکتریکی، گرمایی و روانسازی آن‌ها می‌شود. گرافن پلت‌فورم چندسال گذشته را روی تولید گرافن با کیفیت بالا از طریق روش CVD کار کرده است.
ازترونگ که با شعار «گرافن برای زندگی هوشند» کار می‌کند یکی از تولیدکنندگان بزرگ گرافن و اکسیدگرافن در جهان است. این شرکت با ظرفیت ۱۰۰ تن گرافن استاندارد در سال نیاز صنایع مختلف را به این ماده تأمین می‌کند.