عرضه فیلم شفاف رسانا برای تولید نمایشگرهای بزرگ

شرکت سیما نانوتک فیلم شفاف رسانای خود را برای تولید نمایشگرهای بزرگ به بازار عرضه کرده است. این ماژول از حساسیت بالایی برخوردار بوده و سرعت بالاتری نسبت به فناوری‌های رایج دارد.

شرکت سیما نانوتک (Cima NanoTech) در حوزه تولید فیلم‌های رسانای شفاف فعالیت دارد. این شرکت در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس، نمایشگر لمسی بسیار حساس خود را رونمایی کرد. این فناوری که به SANTE شهرت دارد، یک ماژول با عملکرد بالاست که می‌توان آن را به تولید انبوه رساند. این نمایشگر که بسیار حساس بوده و عملکرد بالایی دارد، قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف را داراست.
فناوری این محصول به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده و امکان تولید انبوه با قیمت پایین را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
جان براد، مدیرعامل شرکت سیما نانوتک، می‌گوید:«این فناوری ماحصل بیش از یک دهه تحقیق و توسعه بوده و اکنون ما در مرحله تجاری‌سازی هستیم. با استفاده از فناوری SANTE، شرکاء ما می‌توانند نمایشگرهای لمسی نوینی را به بازار عرضه کنند. قیمت محصول نهایی با این فناوری کاهش می‌یابد.»
از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  •  سرعت پاسخ‌دهی بسیار بالا
  • وجود قابلیت لمس از چند نقطه، به طوری که ۳۲ نقطه را می‌توان به‌طور هم‌زمان روی این سطح لمس کرد.
  • نگهداری بسیار ساده
  • شیارهای بسیار باریک به ضخامت ۲۰ میلیمتر برای بهبود ظاهر

این نمایشگر با ابعاد مختلف از ۴۰ تا ۶۵ اینچ قابل تهیه است. سیما نانوتک یک شرکت فعال در حوزه فیلم‌های شفاف است که از فناوری نانوذرات خودآرا استفاده می‌کند. این فناوری منحصر به فرد در حال تجاری‌شدن است و شرکت‌های مختلفی علاقه‌مند به استفاده از این فناوری هستند. از این محصول می‌توان در ساخت آنتن‌های شفاف و نمایشگرهای بزرگ استفاده کرد.
سیما نانوتک وارد همکاری مشترک با شرکت فاکسکون شده‌است تا به بازاریابی و فروش محصولات خود بپردازد.