عرضهAFM سریع با قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه

شرکت JPK دستگاه AFM جدیدی به بازار عرضه کرده است که از سرعت بالایی برخوردار بوده و امکان کنترل از راه دور از طریق اینترنت در این دستگاه وجود دارد.

جی‌پی‌کی اینسترومنتز (‌ JPK Instruments) یکی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آنالیزی در حوزه مواد نرم و علوم زیستی است. این شرکت اعلام کرد دستگاه AFM جدیدی به موسوم به NanoWizard به بازار عرضه کرده است.
جی‌پ‌کی اعلام کرد که این دستگاه، انعطاف‌پذیرترین AFM موجود در بازار است و قادراست تصاویر نانومتری از نمونه‌ها ترسیم کند. طراحی این دستگاه جدید به گونه‌ای است که عملکرد آن بهبود یافته و قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربرد قرار می‌دهد. این AFM از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که هر سه ثانیه می‌تواند تصویر ثبت کند؛ این موضوع می‌تواند امکان تصویربرداری زنده را برای کاربر فراهم کند. وجود مود منحصر به فرد QITM امکان تصویربرداری با قدرت تفکیک بالا را فراهم می‌کند.
یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های شرکت جی‌پی‌کی این است که دستگاهی با سهولت کاربرد تولید کند و همچنین ادوات جانبی آن بیشتر و بهتر از AFMهای رایج در بازار باشد. این دستگاه جدید می‌تواند خواص الکتریکی و مکانیکی نمونه را به کاربر ارائه کند.
در این AFM از یک کنترل کننده جدید به نام Vortis A استفاده شده است که می تواند تصاویری با قدرت تفکیک بالا تهیه کند. این دستگاه می‌تواند در مدت زمان ۳ ثانیه از یک سطح %۱۰۰ میکرون تصویر ایجاد کند. عملکرد این دستگاه ۳۰ برابر بهتر از دیگر AFMها است.
در این دستگاه قابلیتی قرار داده شده که با استفاده از آن می‌توان این AFM را از طریق اینترنت کنترل کرد. در واقع با استفاده از کامپیوتر، تبلت یا گوشد هوشمند می‌توان به این دستگاه دسترسی پیدا کرد. همچنین امکان تصویربرداری در۱۲۰ تا ۲۰۰ درجه را نیز فراهم می کند.