کارگاه آموزشی CE Marking

کارگاه آموزشی CE Marking به همت موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور) پنجم اسفند ماه در محل این موسسه برگزار می‌شود.

نشان (European Conformity) CE به عنوان نشانی الزامی برای فروش محصول در داخل منطقه اقتصادی اروپا (EAA) تعیین شد اما از آنجایی که این نشان بر روی عمده محصولات عرضه شده به بازار جهانی که در اروپا تولید می‌شدند و همچنین محصولاتی که قسمتی از فروش آنها در این منطقه صورت می‌گرفت وجود داشت، به تدریج به یک علامت آشنا برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل شده است.

در حال حاضر نه تنها از این نشان به عنوان مجوز حمل و فروش محصولات در اروپا استفاده می‌شود، بلکه در بسیاری از مناقصات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از شروط ایمنی کارفرمایان است.
 
با توجه به اهمیت این گواهی، درک صحیح از مفاهیم و مسائل کلیدی مربوط به آن و آشنایی با الزامات و مراحل اخذ این نشان می‌تواند کمک شایانی به سازندگان محصولات داخلی در کلیه مراحل (از مراحل اولیه ساخت تا ارائه به بازار) جهانی و رونق صادرات نماید.

موسسه خدمات فناوری تا بازار با اهدافی چون آشنایی با مفهوم و تاریخچه CE Marking، شناخت کاربردهای مختلف CE و مسئولیت‌های حقوقی ناشی از آن، شناخت الزامات و مراحل اخذ نشان CE، آشنایی با دایرکتیوها، آشنایی با فرآیند ارزیابی انطباق و انواع گواهینامه‌ها،‌ یادگیری روش تهیه متون مورد نیاز مانند Technical file و شناخت عملی دو دایرکتیو پرکاربرد LVD و EMC واستانداردهای مرتبط با آنها برای محصولات الکتریکی آزمایشگاهی و کنترلی  به شرکت‌ها بلاخص شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه فناوری نانو در راستای کمک به صادرات و افزایش درآمد حاصل از صادرات اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی CE Marking کرده است.

محتوای این کارگاه هشت ‌ساعته شامل‌ محورهای چون «الزامات و تعاریف«CE Marking» ، « کاربرد دایرکتیوها»، «تشریح محتویات Application Form، Technical FileوDeclaration of Conformity» و «انواع رایج گواهینامه CE و نکات مربوط به آن» بوده و توسط مهندس جمشیدی، سرپرست دپارتمان CE شرکت آزمایشگاه‌های صنایع انرژی تدریس می‌گردد.

شایان ذکر است، با توجه به حمایت ۷۰ درصدی کریدور از سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مصوب، شرکت‌های دانش بنیان، تنها ۳۰ درصد از شهریه کامل کارگاه را پرداخت می‌کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند به وب سایت کارگاه مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۳۱۰۳۴۳۱-۰۲۱، تماس حاصل نمایند.