تولید روزانه یک میلیون نانوپوشش برای محافظت از تلفن‌های همراه

شرکت سامبلانت نانوپوشش ویژه خود را که در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد در نمایشگاه CES عرضه کرده است. این فناوری برای محافظت ادوات الکترونیکی از خوردگی و آب مناسب است.

سامبلانت (Sumblant) یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید نانوپوشش‌های محافظ است. این شرکت محصولاتی برای محافظت ادوات الکترونیکی در برابر آسیب وارده از سوی سیالات ارائه می‌کند. سامبلانت نانومحصول پتنت شده خود موسوم به MobileShield را برای محافظت ازتلفن‌های همراه و ادوات الکترونیکی پوشیدنی را در نمایشگاه CES 2016 لاس‌وگاس عرضه کرد.
سایمون مک الریا، مدیرعامل شرکت سامبلانت، می‌گوید: «تقریبا همه مصرف کنندگان تلفن‌های همراه به دنبال لایه محافظی هستند که بتواند تلفن‌های همراه را از گزند سیالات مصون دارد. ما در این نمایشگاه آخرین دستاورد خود را در حوزه نانوپوشش به بازدیدکنندگان عرضه کردیم. این نانوپوشش نه تنها محافظ در برابر آب است بلکه ادوات الکترونیکی را از خوردگی، گرد و غبار و آلایندگی نیز مصون می‌دارد. در حال حاضر از این فناوری روزانه در یک میلیون دستگاه استفاده می‌شود.»
این نمایشگاه از تاریخ ۵ ژانویه در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود.
شرکت سامبلانت برای محافظت ادوات الکترونیکی محصولاتی به بازار عرضه کرده است. ضخامت این پوشش‌ها میکرونی بوده و با استفاده از فناوری پلاسما تهیه شده است. برای تولید این پوشش‌ها از تجهیزات ویژه‌ای نظیر اتاق تمیز استفاده شده است. حجم تولید این نانوپوشش‌ها بسیار بالاست به طوری که روزانه یک میلیون محصول تولید می‌شود. محصول تولید شده زیست‌سازگار و عاری از مواد مخرب طبیعت است. این شرکت در حال حاضر برای صنایع مختلف نظیر خودروسازی و تلفن همراه محصولاتی تهیه کرده است.