همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی در حوزه نانوپزشکی

یک شرکت فعال در حوزه نانوزیست فناوری با مرکز تحقیقات نانوپزشکی نیویورک برای بازاریابی و توسعه محصولات نانوپزشکی وارد همکاری مشترک شدند.

شرکت آلبانی مولکولار ریسرچ (‌ Albany Molecular Research) اعلام کرد که یک قرارداد همکاری با مرکز تحقیقات نانوپزشکی نیویورک امضاء کرده است تا در قالب این قرارداد محصولات خود را بازاریابی کند.
این توافقنامه سه ساله به شرکت آلبانی اجازه می‌دهد تا به فرمولاسیون و روش‌های درمانی نانومقیاس مرکز تحقیقات نیویورک دسترسی پیدا کند؛ در مقابل این مرکز نیز می‌تواند از فناوری رهاسازی دارویی شرکت آلبانی استفاده کند. روری کورتیس از مدیران شرکت آلبانی می‌گوید: «ما مشتاقانه به استقبال این همکاری مشترک با مرکز تحقیقات نیویورک می‌رویم. این مرکز فرصت‌های منحصر به فردی در حوزه دارورسانی دارد. متخصصان مرکز تحقیقات نانوپزشکی نیویورک دارای تخصص بالایی در حوزه دارورسانی هدفمند هستند. ان‌ها قادراند سیستم‌های دارورسانی را به گونه‌ای توسعه دهند که از آن بتوان در حوزه شیمی، زیست‌شناسی و داروسازی استفاده کرد. این شرکت برای این کار از فناوری نانو استفاده می‌کند. این مرکز با مؤسسه‌ها و شرکت‌های مختلفی همکاری دارد.
اسکوتاپاتریک سلیتو، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، می‌گوید: «ما از این که با شرکت آلبانی وارد همکاری شدیم بسیار خوشحالیم. ما معتقدیم که این همکاری برای مشتریان ما نیز نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.»
تام اوبرایان از مدیران مؤسسه تحقیقات نانوپزشکی نیویورک می‌گوید: «این توافقنامه میان مرکز ما و شرکت آلبانی می‌تواند رؤیای داشتن یک مرکز تجاری‌سازی و نوآوری در منطقه نیویورک را تبدیل به واقعیت کند. من این دو سازمان را برای این که قصد همکاری مشترک دارند تشویق می‌‌کنم و مشتاقانه منتظر همکاری‌های مشترک صنعتی بعدی در این منطقه هستم.»
شرکت آلبانی به مدت دو دهه است که در حوزه زیست فناوری تحقیقات دامنه‌داری انجام می‌دهد. این شرکت کسب و کار گسترده‌ای در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی دارد. این شرکت تخصص بالایی در حوزه تحقیقات و تولید دارو دارد. مرکز نانوپزشکی نیویورک نیز در حوزه دارورسانی، تحقیقات دارویی و نانوپزشکی تخصص دارد.