۹۰۰ دانش‌آموز و دبیر از آزمایشگاه توانا در ایلام بازدید کردند

نمایشگاه آموزشی آزمایشگاه فناوری نانو، ۲۴ تا ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ با بازدید ۷۲۰ دانش‌آموز و ۱۸۰ دبیر در محل آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو شهرستان ایلام برگزار شد.

در این برنامه که با همکاری باشگاه نانو و آموزش و پرورش شهرستان ایلام با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی در دو بخش سمینار و بازدید از آزمایشگاه نانو اجرا شد، برنامه سمینار برای هر گروه از دانش‌آموزان، یک ساعت بود و با موضوع معرفی علوم و فناوری نانو و کاربردهای آن ارائه گردید. در بخش بازدید هم گروه‌های دانش‌آموزی از تجهیزات تخصصی آزمایشگاه‌ نانو بازدید نموده و با نحوه کار این تجهیزات به صورت کلی آشنا شدند. در کنار تجهیزات، محصولات مرتبط با آنها نیز نمایش داده شد.

در انتهای بخش بازدید برای آشنا نمودن دانش‌آموزان با موضوعات و ایده‌های پژوهشی فناوری نانو و ترغیب آنها برای حضور در آزمایشگاه‌ها، ضمن نمایش تعدادی از محصولات تجاری شده دراین حوزه، ایده‌های دانش‌آموزان مورد بررسی ۵ تن از کارشناسان باشگاه قرار گرفت.

دانش‌آموزان در حاشیه بازدید از نمایشگاه و آزمایشگاه، درباره چگونگی شرکت در المپیاد نانو و مسابقه توانمند آگاه شدند.

به گفته آقای سید سعداله نبوی‌نژاد؛ معاون پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرهیختگان ایلام و مسئول نهاد ترویجی نانو، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ( آقای رستم‌زاد)، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان (آقای یداله جایدری)، رییس سازمان دانش‌آموزی استان (آقای محمدرضا ولدبیگی)، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام (آقای جاسم ولدبیگی)، معاون آموزش متوسطه نظری شهرستان (آقای عبدالستار منصوری)، معاونان شهرستان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با حضور در محل آزمایشگاه نانو، از نمایشگاه توانا بازدید کردند.

آقای نبوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه نانو گفت: «برگزاری دوره سبب تغییر دیدگاه دانش‌آموزان و همکاران شده و امیدواریم، نقطه حرکت به سمت آینده‌ای روشن را سبب شود، همگی خواستار برگزار تخصصی‌تر دوره با تداوم بیشتر بودند تا بتوانند نقش و سهم سازنده خود را در تولیدات علمی کشور ایفا نمایند».

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرهیختگان ایلام، بهمن ماه ۱۳۹۳ با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، ستاد نانو و آموزش و پرورش به دستگاه‌های الکتروریسی، انفجار الکتریکی سیم، پوشش‌دهی دورانی اسپاترینگ رومیزی، التراسونیک، سانتریفیوژ، انکوباتور و اتوکلاو تجهیز شده است.