نانوپوشش صنعتی برای محافظت از سازه‌های فولادی

شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) فرآیند جدیدی برای ایجاد پوشش ضدخوردگی روی سطوح فولاد ارائه کرده است. در این پوشش‌ها از نانولوله کربنی استفاده شده‌است. هزینه و زمان مورد نیاز برای اعمال این پوشش‌ها نصف روش‌های رایج است.

شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) اعلام کرد که روشی برای تولید محصول Teslan با استفاده از فرآیند تر روی تر (Wet on wet) ارائه کرده است. با این فرآیند جدید، شرکت تسلا می‌تواند پیشتازی خود را در حوزه فناوری پوشش‌دهی با استفاده از نانولوله کربنی حفظ کند.
این فناوری که به ۲xi Wet Edge شهرت یافته فرآیندی است که با هزینه کمتر و زمان اندک می‌تواند پوشش‌دهی روی سطح را انجام دهد. با این فرآیند جدید مصرف کنندگان می‌توانند بعد از اعمال پیش‌لایه Tesla 1101، به سرعت لایه‌های بعدی یعنی Tesla 3000 و Tesla 3001 را روی سطح ایجاد کنند. این کار موجب کاهش ۵۰ درصدی زمان و هزینه در کار می‌شود.
از فناوری WetEdge می‌توان در صنعت نفت و گاز که شرایط خوردگی شدید وجود دارد، استفاده کرد. بنابراین، این فناوری هم برای سایت‌های استخراج نفت و گاز جذاب است و هم در پالایشگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.
تد هاوکینگز از مدیران شرکت تسلا می‌گوید: «فرآیند WetEdge می‌تواند مقاومت به خوردگی را دو برابر افزایش دهد، در حالی که هزینه آن نصف فناوری‌های رایج است. هر قدر ما با مشتریان خود بیشتر کار می‌کنیم، درک بهتری از چالش‌های خوردگی در کار آن‌ها به‌دست می‌آوریم. در این روش، دو لایه در یک روز روی سطح قرار می‌گیرد در حالی که در روش‌های رایج باید سه لایه با زمان بیشتری روی سطح مورد نظر قرار گیرد. تیم تحقیقاتی ما دارای گواهینامه‌های مختلف در این کار بوده و از تجربه بالایی نیز برخوردار هستند. دانش و تجربه ما موجب ظهور نانوفناوری کربن در قالب محصولی به نام WetTesla شده‌است.»
این شرکت محصولات خود را در نمایشگاه‌های مختلفی در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد کرد.
شرکت تسلا در ایالت اوهایو بوده و پوشش‌های ضدخوردگی تولید می‌کند. این پوشش‌ها برای استفاده روی سطوح فولاد مناسب هستند. در این پوشش‌ها از نانولوله کربنی استفاده شده‌است.