عرضه نانومحصولات مختلف در نمایشگاه Big Sight توکیو

شرکت تیجین به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان نانومحصول در جهان، قصد دارد محصولات خود را در نمایشگاه Big Sight توکیو عرضه کند. این شرکت محصولاتی نظیر نانوالیاف کربنی و نانوکاتالیست پلیمری تولید می‌کند.

شرکت تیجین (Teijin) اعلام کرد که در نمایشگاه Big Sight توکیو طیف وسیعی از نانومحصولات خود را عرضه خواهد کرد. این شرکت در غرفه ۴E-09 نانومواد و محصولاتی در حوزه‌های الکترونیک، ایمنی، محیط‌زیست، انرژی و سلامت عرضه خواهد کرد.
Nanofront یک پلی‌استر بسیار نازک است که قطری در حدود ۷۰۰ نانومتر دارد. این محصول در برابر گرما مقاوم بوده و می‌تواند برای ساخت فیلتر استفاده شود. از این الیاف می‌توان در حوزه‌هایی نظیر ساخت ادوات ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.
الیاف بافته شده نانولوله کربنی از دیگر محصولات این شرکت است که ۱۰۰ درصد آن نانولوله کربنی است. این الیاف دارای هدایت الکتریکی و گرمایی بالایی بوده و به راحتی از آن می‌توان در محصولات مختلف استفاده کرد. این الیاف را می‌توان در ادوات پزشکی، هوافضا و الکترونیک قابل پوشیدن استفاده کرد.
NanoGram یک ماده کامپوزیتی است که حاوی نانوذرات ۲۰ نانومتری سیلیکونی بوده و برای ساخت پیل‌های فتوولتائیک ایده‌آل است.
Teijin@Tetron یک فیلم چندلایه بوده که در آن از چند لایه پلی‌استر استفاده شده‌است. در این فیلم چند لایه رنگی، هیچ پیگمنت یا رنگی استفاده نشده و ایجاد رنگ تنها با مهندسی لایه‌ها انجام شده‌است.
غشاءهای با عملکرد بالا دارای حفره‌های دقیقی هستند که به‌صورت کامپوزیت چندلایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غشاءها نسبت به آب نفوذپذیر است.
کاتالیست آلیاژ کربن یک کاتالیست عاری از پلاتین است که در آن از پلی‌آکریلونیتریل استفاده شده‌است. به دلیل استفاده از آهن، این ماده بسیار ارزان‌تر از کاتالیست‌های پلاتینی است. کاتدهای پیل‌های سوختی می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.
نانوالیاف کربنی در واقع الیاف رسانایی از جنس کربن است که می‌تواند به‌عنوان افزودنی در ساخت باتری‌های یون لیتیم استفاده شود.
شرکت تیجین در حوزه تولید مواد و محصولات نانومقیاس برای صنایع مختلف کار کرده و با ۱۶۰۰۰ کارمند در ۲۰ کشور جهان دارای فروشی در حدود ۶٫۶ میلیون دلار است.