بازدید ۳۹۰ دانش‌آموز از نمایشگاه استانی توانا در شهرستان کرمانشاه

نمایشگاه استانی توانا ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ با بازدید ۲۷۰ دانش‌آموز دختر و ۱۲۰ دانش‌آموز پسر در محل آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو-در پژوهش‌سرای ناحیه ۱- شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

در این برنامه که با همکاری باشگاه نانو و آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی در دو بخش سمینار و بازدید از آزمایشگاه نانو اجرا شد، دانش‌آموزان ابتدا با شرکت در سمینار، مفاهیم علوم و فناوری نانو، اصول و کاربرد تجهیزات آزمایشگاه نانو، را فرا گرفتند.

در بخش بازدید گروه‌های دانش‌آموزی از تجهیزات تخصصی آزمایشگاه‌ نانو بازدید نموده و با عملکرد دستگاه‌های همگن‌ساز فراصوت، انفجار الکتریکی سیم، آون و پوشش‌‌دهی دورانی و کاربرد هر یک از آنها در ساخت نانومواد آشنا شدند. در ادامه همه دانش‌آموزان، مربیان و مسئولین پژوهش‌سرا از میز محصولات مبتنی بر فناوری نانو بازدید کردند تا درکی از فاصله کوتاه تئوری تا عمل برای آنها حاصل شود.

در جریان بازدیدها، نکاتی نیز درباره المپیاد نانو، مسابقه توانمند و راه‌های ورود به عرصه پژوهش در حوزه‌های مختلف نانو برای بازدیدکنندگان شرح داده شد.

برخی از دانش‌آموزان کرمانشاهی که پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه نانوفناوری داشتند از راهنمایی‌های کارشناسان اعزامی باشگاه نانو برای پیشبرد طرح‌هایشان استفاده کردند.

گفتنی است؛ آقای محسنی‌نسب (معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه) از این نمایشگاه بازدید کرد.

خانم‌ها و آقایان عادله قاسمی، شقایق آقایی، راضیه شجره طوبی، عباس یوسف‌پور و حامد بذرافشان از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با فناوری نانو، کارشناسان و مدرسان حاضر در این دوره بودند.

آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو، اسفند ماه ۱۳۹۳ در پژوهش‌سرای ناحیه ۱ کرمانشاه با مساعدت استانداری، بنیاد ملی نخبگان، آموزش و پرورش استان، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ستاد نانو راه‌اندازی شده است.