نشستی با صنعتگران برای تبادل ایده در حوزه فناوری نانو

محققان شرکت فلکسکون میزبان انجمن نانوفناوری نیوانگلند بودند و در این نشست نانومحصولات این شرکت به اعضاء انجمن معرفی شد. همچنین فرصت‌های موجود در حوزه فناوری نانو میان کارشناسان حوزه نانوپوشش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فلکسکون (FLEXcon) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه پوشش‌های چسبنده، میزبان انجمن نانوفناوری نیوانگلند (NENA) است. در این رویداد روی آخرین دستاوردهای این حوزه بحث شده و یافته‌های آنها به اشتراک گذاشته می‌شود.
در این نشست اعضاء مختلف انجمن نانوفناوری نیوانگلند گرد هم آمده و روی ایده‌های مربوط به توسعه فناوری نانو و تجاری‌سازی محصولات در ایالت نیوانگلند بحث و بررسی می‌کنند. شرکت کنندگان می‌توانند از فعالیت‌های فعلی شرکت فلکسکون در حوزه فناوری نانو مطلع شده درباره نوآوری‌های این شرکت در فناوری نانو بحث و گفتگو کنند.
این نشست یک فرصت مناسب برای تولیدکنندگانی است که به دنبال راهکارهای ایمنی برای استفاده از فناوری هستند. لازم به ذکر است که یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست مسائل ایمنی فناوری نانو است.
جان فارستر از مدیران شرکت فلکسکون می‌گوید: «باعث افتخار است که ما میزبان این نشست هستیم. این رویداد یک فرصت مناسب برای به اشتراک گذاری آخرین دستاورهای فناوری‌ نانو است. به عنوان یکی از اعضاء انجمن فناوری‌ نانو نیوانگلند، قصد داریم بسته به نیاز این صنعت و چالش‌های موجود، فرصت‌های همکاری جدیدی ایجاد کنیم. با رشد فناوری نانو، همکاری بخش‌های مختلف صنعت حیاتی و الزامی است.»
بیل سولیوان از مدیران شرکت فلکسکون به ارائه محصولات فناوری نانو این شرکت پرداخت. در این نشست بحث‌هایی درباره روندهای کلیدی این صنعت انجام شد. یکی از موضوعات مورد نظر در این نشست، الهام از میکرو و نانوساختارهای موجود در طبیعت برای حل مشکل صنعت بود. از دیگر موضوعات می‌توان به کاربردهای فناوری نانو در بخش تولید و چگونگی الهام از طبیعت برای تولید محصولات جدید اشاره کرد.
فلکسکون دارای محصولات مختلفی نظیر Sharklet ™ است که برای بخش بیمارستان و صنایع غذایی استفاده می‌شود. مدیران فلکسکون اعلام کردند که چگونه از نانولوله‌های کربنی در فرآیند رول به رول استفاده کردند.