رونمایی از محصولات ورزشی حاوی گرافن

در نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی، محصولات حاوی گرافن برای علاقه‌مند عرضه شد. این محصولات شامل منسوجاتی است که با استفاده از گرافن عملکرد بهتری پیدا کرده‌اند.

شرکت کولمار (Colmar ) در نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی (ISPO) مونیخ، از محصولات حاوی گرافن خود رونمایی می‌کند. جیولیو سیزارو از مدیران این شرکت می‌گوید: «این اولین باری است که فناوری شرکت گرافن پلاس در محصولات ورزشی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. منسوجات حاوی گرافن به زودی وارد بازار خواهند شد. با این فناوری جدید، فرصت‌های تازه‌ای در بخش منسوجات و تجهیزات ورزشی ایجاد می‌شود. شرکت کومار نشان داده است که در حوزه منسوجات پیشرو است و این محصولات جدید مبتنی بر گرافن گواهی بر وضعیت این شرکت در بازار است. ما معتقدیم که انقلابی در دنیای نساجی و ادوات ورزشی در حال وقوع است.»
راهکارهایی که اخیرا با استفاده از گرافن ارائه شده توانسته فناوری‌های مختلف را به شدت ارتقاء دهد. برای مثال پارچه‌های حاوی گرافن برای اولین بار در تولید ادوات ورزشی به کار گرفته شده است که موجب بهبود عملکرد ورزشکار می‌شود.
یکی از نقش‌های مهم گرافن، فیلتر بودن بین بدن و محیط خارجی است که می‌تواند دمای مناسب برای ورزشکار را تامین کند. البسه هوشمند می‌تواند کمک شایانی به ورزشکار کند. با استفاده از گرافن می‌توان گرما بدن را برای ورزشکارانی که در محیط سرد فعالیت دارند، حفظ کرد و اگر ورزشکار در محیط گرم فعالیت دارد گرافن می‌تواند گرما پخش کند. گرافن موجود در لباس می‌تواند اصطکاک با آب و هوا را کاهش داده و عملکرد ورزشکار را ارتقاء می‌دهد.
همکاری میان شرکت کولمار و گرافن پلاس موجب وارد شدن محصولات گرافنی ایده‌آلی به بازار شده است که از ان جمله می‌توان به لباس اسکی و واترپولو اشاره کرد.