کره جنوبی به دنبال استفاده از همگرایی فناوری‌ها برای بهبود اقتصاد

چند سازمان دولتی در کره‌جنوبی اقدام به برگزاری سمیناری با موضوع همگرایی فناوری‌ نانو و فناوری اطلاعات کرده اند. هدف این سیمنار بررسی تأثیر این همگرایی روی رشد اقتصاد این کشور و توسعه بخش تولید است.

به گزارش سایت فناوری های همگرا، سمیناری با عنوان « Innovation on big data through the technology integration of nano and information technology » توسط مؤسسه علوم و فناوری کره جنوبی در ماه مارس سال جاری برگزار خواهد شد. در برگزاری این سمینار، فروم سیاست‌گذاری اقتصاد خلاقانه، مرکز ملی سیاست‌گذاری فناوری نانو و فروم آینده اطلاعات حجیم مشارکت دارند. همچنین وزارت علوم، مخابرات و آژانس ملی انجمن اطلاعات کره جنوبی نیز در این رویداد نقش دارند.
مؤسسه علوم و فناوری کره جنوبی اعلام کرد که این سمینار قصد دارد به این موضوع بپردازد که چگونه فناوری نانو، به عنوان منبع خلاقیت می‌تواند با صنعت فناوری اطلاعات همگرایی داشته و روی بخش تولید اثرگذار شود.
در طول این سمینار، بحث‌های مختلفی روی اثربخشی فناوری نانو در رقابت‌پذیری اقتصاد ملی کره جنوبی مطرح خواهد شد که همگرایی فناوری‌های انرژی، زیستی و اطلاعات نیز در بهبود اقتصاد کره‌جنوبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
فناوری‌ نانو در حال وارد کردن خلاقیت‌های مختلف به صنایع است به طوری که بخش‌هایی نظیر نیمه‌هادی و صنعت برق از مواهب این فناوری بهره‌مند می‌شوند. انتظار می‌رود که با استفاده از فناوری‌ نانو بر محدودیت‌های موجود غلبه کرد.
در سال ۲۰۱۴، پردازش نیمه‌هادی ۱۴ نانومتری برای اولین بار تجاری‌سازی شد. سال ۲۰۱۵ تلویزیون‌های مجهز به نقاط کوانتومی وارد بازار شدند. در همین سال، سازمان مالکیت‌های فکری جهانی، فناوری‌ نانو، فناوری روبات‌ها و چاپگر سه بعدی را به عنوان سه حوزه بسیار مؤثر در رشد اقتصاد آینده مطرح کرده است.