نانوابزاری برای افزایش دقت در موقعیت‌یابی و ناوبری

نانوابزاری موسوم به Rovnis Nano برای سیستم ‌Rovnis Nanoهای ناوبری ساخته شده‌است که می‌توان با استفاده از آن موقعیت‌یابی و ناوبری را با دقت بالایی انجام داد.

آی‌ایکس‌بلو (iXBlue) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تصویربرداری، موقعیت‌یابی و ناوبری است. این شرکت سیستم جدیدی به نام Rovis Nano برای استفاده در سیستم‌های ناوبری طراحی کرده است. خبر طراحی این سیستم در نمایشگاه بین‌المللی اقیانوس‌شناسی اعلام شد.
براساس فناوری ژیروسکوپی نوری شرکت آی‌ایکس‌بلو، این فناوری جدید برای هدایت ROV طراحی و ساخته شده‌است. این سیستم دارای دقت و پایداری بالایی در موقعیت‌یابی است.
پاول ویسکوسکی از مدیران پروژه Rovnis Nano می‌گوید: « این سیستم جدید می‌تواند برای هدایت و موقعیت‌یابی با دقت بالا استفاده شود. دلیل موفقیت این سیستم وجود الگوریتم مجتمع INS است که قادر به جمع‌آوری اطلاعات صوتی است. با وجود این سیستم جدید، صرف‌نظر از عمقی که جسم مورد نظر قرار دارد، می‌توان آن را موقعیت‌یابی کرد.
Rovins Nano ناوبری ایمن را تضمین کرده و از آن در شرایط بسیار دشوار نیز می‌توان استفاده نمود. در این ابزار جدید، از سیستم اکوستیک RAMSES شرکت آی‌ایکس‌بلو استفاده شده‌است که می‌تواند موقعیت‌یابی با دقت بسیار بالا را امکان‌پذیر کند.
علاوه بر دقت بالا، نصب این ابزار و کار با آن بسیار ساده است در حالی که معمولا سیستم‌های ناوبری نصب دشواری داشته و کار با آنها دشوار است. به دلیل تراکم بالای قطعات و معماری ویژه آن که به حسگرهای متعددی مجهز است، این ابزار بسیار ساده کار می‌کند. قیمت این نانوابزار در حد قابل قبولی است.
پاول می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این سیستم منحصر به فرد را به بازار بخش دریایی معرفی کرده‌ایم. این ابزار می‌تواند نیازهای این حوزه را برآورده سازد.»