ساخت کاتدی ارزان برای باتری‌های یون لیتیم

شرکت نانووان‌متریالز روش ارزان قیمت و ساده‌ای برای تولید کاتد به‌منظور استفاده در باتری‌های یون لیتیم ارائه کرده است. این کاتدها کارایی باتری‌های یون لیتیم را افزایش می‌دهند.

شرکت نانووان‌متریالز (Nano One Materials) فرآیند جدیدی را برای تولید نانوساختاری ارائه کرده است که می‌توان از آن در تولید باتری‌های یون لیتیم استفاده کرد. هر چند از این ماده می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد اما نانووان‌متریالز از این نانوساختار به‌عنوان کاتد در باتری یون لیتیم استفاده خواهد کرد.
این روش جدید سه مرحله‌ای بوده و تا ۷۵ درصد کوتاه‌تر، کم هزینه‌تر و ساده‌تر از روش‌های رایج شده‌است و در آن از مقادیر بسیار اندک حلال استفاده می‌شود. با افزایش کارایی به ۹۰ تا ۹۵ درصد، هزینه‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
مدیریت این شرکت اعلام کرده که در طول سال ۲۰۱۶ به قدر کافی نقدینگی خواهد داشت تا با استفاده از آن خط تولید ساخت باتری را با استفاده از این ماده راه‌اندازی کند.
تولیدکنندگان تلفن‌همراه و خودروهای برقی به دنبال استفاده از باتری‌هایی با طول عمر طولانی‌تر هستند. باتری‌ها از قانون مور تبعیت نمی‌کنند یعنی تعداد ترانزیستورهای آنها هر دو سال، دو برابر نمی‌شود. نرخ بهبود باتری‌ها بسیار کند است به طوری که هر سال دانسیته انرژی آنها ۷-۹ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین، تولیدکنندگان ادوات الکترونیکی توسعه فعالیت‌های خود را محدود به توسعه فناوری‌های باتری می‌بینند. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده اجزاء تشکیل دهنده باتری‌ها به دنبال ارائه روش‌های جدید به‌منظور توسعه قطعات ارزان‌تر و کاراتر هستند. در این راستا نانووان اقدام به تولید کاتد جدیدی برای باتری‌های یون لیتیم کرده است.
این شرکت کانادایی که در ونکوور واقع است روی حوزه ساخت قطعات ارزان قیمت مورد استفاده در ادوات ذخیره‌سازی انرژی فعالیت دارد. این شرکت نانوساختارهای پیشرفته‌ای تولید می‌کند که علاوه بر باتری، در صنایع نیمه‌هادی، داروسازی، سرامیک و نیمه‌هادی نیز می‌تواند استفاده شود. این شرکت از یک روش سه مرحله‌ای جدید استفاده می‌کند که با استفاده از آن امکان تولید انبوه این نانوساختارهای پیشرفته وجود دارد.
این شرکت در حال حاضر دو پتنت ثبت شده در امریکا داشته و ۱۰ پتنت دیگر نیز در مراحل ثبت دارد.