۳۰هزار داوطلب برای هفتمین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو ثبت نام کردند

۳۰هزار و ۱۶ دانش آموز برای رقابت در هفتمین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو، در سایت باشگاه نانو ثبت نام کردند. ۱۹۴۱۰ نفر از داوطلبان این المپیاد را دانش آموزان دختر و ۱۰۶۰۶ را دانش آموزان پسر تشکیل می‌دهند.

این افراد با همکاری ۲۴۵ نهاد ترویجی در ادارات آموزش و پرورش و پژوهش‌سراهای دانش آموزی سراسر کشور ثبت نام شده‌اند. به منظور ارتقای آمادگی داوطلبان، سه آزمون آزمایشی برای آن‌ها به صورت غیرحضوری در سایت آموزش نانو به نشانی edu.nano.ir برگزار می‌شود.
هفتمین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو، همانند شش دوره گذشته، در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله نخست که روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود، همه داوطلبان در یک آزمون تئوری شرکت می‌کنند. افراد برتر این آزمون، برای حضور در مرحله دوم انتخاب می‌شوند. مرحله دوم در قالب یک اردوی علمی در تابستان ۹۵ برگزار می‌شود و افرادی که به این مرحله راه می‌یابند، ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو نیز بازدید می‌کنند. آن‌ها سپس برای کسب مدال طلا، نقره و برنز با هم به رقابت می‌پردازند. این رقابت در دو بخش آزمون کتبی و همچنین ارائه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می‌گردد.

آموزش کار گروهی، فراگیری فرآیند پژوهش علمی، تجربه‌ی کار با تجهیزات فناوری نانو، آموزش نرم‌افزارهای شبیه‌سازی و نهایتاً، تقویت روحیه خودباوری، از اهداف مرحله عملی المپیاد نانو به شمار می‌رود.
اطلاعات دوره های پیشین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو در سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir موجود است.

filereader.php?p1=main_a43329c1a11b15e3e