عرضه نمایشگر ۲۷ اینچی فیلیپس که حاوی نقاط کوانتومی است

نمایشگرهای جدید شرکت فیلیپس با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شد. در این نمایشگرها از نقاط کوانتومی برای بهبود کیفیت رنگ استفاده شده‌است. نقاط کوانتومی سلنید کادمیم این نمایشگرها از شرکت کیودی‌ویژن خریداری شده‌است.

شرکت فیلیپس نمایشگرهایی را با نام تجاری تی‌پی‌وی تکنولوژی (TPV Technology) تولید کرده است که در آن از فناوری نقاط کوانتومی استفاده شده‌است. این نقاط کوانتومی توسط شرکت کیودی ویژن (QD Vision) تولید شده‌اند. نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن موجب بهبود کیفیت رنگ نمایشگرها شده و عملکرد آنها را بهبود می‌دهد.
این نمایشگرهای ۲۷ اینچی، با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شده‌است.
کیفیت نمایشگرهای LCD و توانایی آنها در دقت رنگ‌ها بستگی به عوامل متعددی نظیر کیفیت پنل و نور زمینه دارد. هر چند ممکن است نمایشگرهایی باشند که بتوانند رنگ‌های متعددی ایجاد کنند اما به دلیل فقدان نور زمینه مناسب و تولید نشدن رنگ سفید، این طیف رنگی دیده نمی‌شود و در نهایت دقت رنگ کاهش می‌یابد.
شرکت‌های متعددی نظیر کیودی‌ویژن و تری‌ام (۳M) اقدام به تولید فیلترهای نقاط کوانتومی کرده‌اند تا نور سفید زمینه مناسب تولید شوند. نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن از جنس نیمه‌هادی‌های سلنید کادمیم بوده که طیف رنگی بسیار دقیقی ایجاد می‌کنند. این نقاط کوانتومی می‌توانند طیف‌های رنگی متعددی ایجاد کنند که کارایی نمایشگر را افزایش می‌دهد. نمایشگرهایی که با استفاده از این نقاط کوانتومی ساخته شوند رنگ شفاف‌تری دارند.
استفاده از این نقاط کوانتومی در ساخت ماژول‌های LCD اخیرا رواج یافته است. شرکت فیلیپس نمایشگرهای خود را با مدل ۲۷۶E6ADSS ساخته است که قدرت تفکیک ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داشته و زاویه دید آن ۱۷۸ در ۱۷۸ درجه است. این نمایشگر دارای روشنایی ۳۰۰ cd/m2، زمان پاسخ خاکستری به خاکستری ۵ ms و نرخ احیاء ۶۰ هرتز است.
از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به وجود خروجی‌های HDMI با خط ارتباطی MHL اشاره کرد. به دلیل وجود فیلمی از نقاط کوانتومی در زمینه، طیف adobe RGB این نمایشگر ۹۹ درصد است در حالی که در نمایشگرهای رایج تقریبا ۷۰ درصد است.
جنس این نمایشگر از پلاستیک بوده و در رنگ‌های سفید و نقره‌ای تولید شده‌اند. این نمایشگرها دارای قیمت پایین و کیفیت بالایی هستند.