بورد الکترونیکی با قابلیت پشتیبانی نسل پنجم تراشه‌های اینتل

بورد جدیدی به نام NANO-6050 توسط شرکت پورتول به بازار عرضه شده‌است که می‌تواند نسل پنجم تراشه‌های اینتل را پشتیبانی کند. این بورد حداقل برای ۷ سال کار طراحی شده‌است.

شرکت پورتول (Portwell) فناوری جدید خود به نام NANO-6050 را که در نسل پنجم تراشه‌های اینتل موسوم به Core i3-5010U و Core i5-5350U مورد استفاده قرار می‌گیرد، به بازار عرضه کرده است.
پورتول یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نیمه‌هادی است که قطعات مختلف برای کامپیوترها تولید می‌کند. NANO-6050 یک بورد منفرد با عملکرد بالا است که می‌تواند حداقل ۷ سال کار کند.
این بورد مسطح دارای سپر I/O 16.4 میلیمتری است که دارای فضای مناسبی برای نصب نمایشگر و دیگر بخش‌های کامپیوتر است. این بورد به‌گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده خانگی و صنعتی مناسب است. بورد NANO-6050 به راحتی خنک شده و از یک سیستم ایزوله برخوردار است که می‌توان آن را در شرایط محیطی مختلف به کار برد.
سیستم گرافیکی قدرتمند موجود روی این بورد موجب شده تا نیاز به سیستم‌های جانبی نظیر کیوسک (Kiosk) برای تقویت پردازش نباشد. در طراحی این بورد، این امکان قرار داده شده که بتوان سه نمایشگر مستقل به آن متصل کرد، دو پورت نمایشگر مینی (Mini Display port) روی I/O عقب و یک LVDS با قدرت تفکیک بالا، که امکان استفاده از نمایشگرهای مختلف نظیر نمایشگرهای لمسی را فراهم می‌کند.
این بورد به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند نسل پنجم پردازنده‌های سه و پنج هسته‌ای شرکت اینتل را ساپورت کند. روی این بورد امکان اتصال یک حافظه ۸ گیگابایتی DDR3L با سوکت ۱۳۳۳/۱۶۰۰ MT/s SODIMM قرار داده شده‌است. این بورد را می‌توان با کارت برنامه گرافیکی پشتیبان اینتل DirectX 11.2, OpenGL 4.3, OpenCL 2.0 به کار برد.
نمایشگری مینی که این بورد پشتیبانی می‌کند ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را تامین کرده و نمایشگر LVDS تا ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را پشتیبانی خواهد کرد. دو پورت USB2 روی این پروت قرار داده شده تا اطلاعات با سرعت بالا و مصرف انرژی کم انتقال داده شود. علاوه براین، چهار پورت USB3 نیز روی این بورد قرار دارد.