فناوری ضدویروسی که در هندبوک به چاپ رسید

شرکت نانوویریسیدز اطلاعات مربوط به نانوداروی ضدویروس خود را در هندبوک انتشارات CRC به چاپ رسانده است. این فناوری مربوط به نانوذراتی می‌شود که از حمله ویروس‌ها به بدن جلوگیری می‌کنند.

نانوویریسیدز (NanoViricides) اعلام کرد که اطلاعات این شرکت درباره فناوری ضدویروس آنها در هندبوک «Clinical Nanomedicine, Nanoparticles, Imaging, therapy and clinical application» منتشر شده‌است.
فصلی از این هندبوک با عنوان «نانویریسیدز: نانومواد ضدویروس» است که در آن درباره فناوری این شرکت اطلاعاتی درج شده‌است. در این فصل پیرامون چگونگی اثربخشی فناوری Nanoviricides® روی ویروس‌هایی نظیر آنفولانزا بحث شده‌است.
در این فصل پیرامون نانوفناوری Nano Viricides و اثرات ضد ویروس آن و این که چگونه این محصول می‌تواند مانع از اتصال ویروس به سلول شود نیز بحث شده‌است.
این دارو همانند یک دام عمل می‌کند و زمانی که ویروس به این دارو را که شباهت زیادی به سلول انسان دارد حمله می‌کند، به این دارو متصل می‌شود. این ذرات دارویی قادراند به سایت‌های مختلف در سطح ویروس متصل شوند. این کار آنقدر ادامه می‌یابد که بیشتر سطح سلول را بپوشاند. ویروس‌هایی با این ترکیبات پوشش داده شده به یکدیگر می‌چسبند. این دارو هم نقش اتصال ویروس‌ها به هم را دارد و هم پروتئینی را که ویروس از طریق آن به بدن متصل می‌شود را کور می‌کند. با این کار ویروس، خاصیت عفونی کنندگی خود را از دست می‌دهد.
این هندبوک توسط انتشارات CRC چاپ می‌شود و بخشی از سری کتاب‌های نانوپزشکی است. این انتشارات اعلام کرده که این هندبوک نقشه راه مطالعات پایه در حوزه نانوپزشکی را ترسیم می‌کند. این هندبوک علاوه‌بر ترسیم پیشرفت‌های انجام شده در بخش تشخیص و درمان، به دنبال موضوعاتی نظیر واژه‌شناسی، ارائه تاریخچه توسعه این فناوری و جنبه‌های قانونی آن نیز هست. این کتاب ارتباطی میان تحقیقات دانشگاهی و قوانین ایجاد می‌کند. در این هندبوک مشکلات پزشکی بیماران و پزشکان بررسی شده و کاربردهای فعلی و آتی این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.