ساخت کارخانه تولید گرافن در استرالیا

یک شرکت استرالیایی با انعقاد قراردادی، در حال ساخت اولین کارخانه تولید انبوه گرافن در استرالیا است؛ ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰ تن در سال است.

شرکت ایمیجین اینتلیجنت متریالز (Imagine Intelligent Materials Pty Limited) قصد دارد اولین کارخانه تولید گرافن را در استرالیا راه‌اندازی کند. این یک گام بزرگ برای تسریع توسعه مواد حاول گرافن در این قاره است.
گرافن ماده‌ای با خواص ویژه است که می‌تواند کاربردهای متعددی در صنایع مختلف داشته باشد. از این ماده می‌توان در ساخت کامپوزیت‌های مختلف با خواص عالی استفاده کرد.
ایمیجین اولین شرکت در جهان است که قصد دارد با استفاده از گرافن عامل‌دار، مواد پیشرفته تولید کند. این خط تولید به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
ظرفیت این خط تولید ۱۰ تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود ۲ تن از آن در بازار استرالیا استفاده شود. این کار مسیرهای تجاری‌ و فرصت‌های کاری جدیدی در این قاره ایجاد می‌کند.
گرافن ماده بسیار جالبی است که بسیاری از محققان و تولیدکنندگان محصولات مختلف به دنبال آن هستند. این خط تولید می‌تواند نیاز آن‌ها را تأمین کند. مطالعات بازار نشان می‌دهد تا سال ۲۰۱۸، تقاضا برای این ماده ۱۰۰ میلیون دلار خواهد شد و این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۱٫۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
RFID، مواد کامپوزیتی، حسگرها و محصولات دیگر می‌توانند از مزایای این ماده بهره‌مند شوند. کریس گیبلی از مدیران این شرکت می‌گوید: «گرافن به عنوان یکی از منابع راهبردی در بسیاری از کشورهای جهان شناخته می‌شود. تمرکز ما روی توسعه راه‌ها و روش‌های تولید انبوه این ماده است تا زنجیره تولید این ماده را به سادگی به مسیر تحقیق متصل کرده و نیاز بازار را تأمین کنیم.»
‌این شرکت که در سیدنی استرالیا قرار دارد با شرکت آوستنگ (Austeng) قراردادی برای ساخت این کارخانه منعقد کرده است. آوستنگ سابقه زیادی در حوزه راه‌اندازی خط تولید مواد و تبدیل تحقیقات آزمایشگاهی به تولید تجاری دارد.
فیل آیتچستون از مدیران بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «این پروژه زیربنای فرایند توسعه ما است که هم در داخل و هم خارج از استرالیا کسب و کار ما را توسعه می‌دهد. ما معتقدیم که در ۴ سال آینده، نیاز بازار از ۱۰۰ تن در سال فراتر رود.»