صدور مجوز استفاده از یک نانوابزار در پرونده‌های FBI

یک شرکت تولید کننده اسکنر DNA اعلام کرد که FBI مجوز استفاده از این ابزار را در پرونده‌های خود صادر کرده است. این ابزار با استفاده از سیستم آزمایشگاه روی تراشه و مکانیسمی شبیه به PCR به آنالیز DNA می‌پردازد.

FBI به آزمایشگاه NDIS اجازه داد تا از دستگاه اسکن DNA شرکت نتبیو (NetBio) استفاده کند. این دستگاه می‌تواند برای شناسایی و تشخیص DNA در پرونده‌های FBI مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه که به DNAscan شهرت یافته، می‌تواند بدون نیاز به مراحل پیچیده و زمان‌بر اقدام به شناسایی DNA در پرونده‌های مجرمان FBI کند. این دستگاه در کنار سیستم ایندکس DNA می‌تواند در حل پرونده‌‌های FBI موثر باشد.
DNAscan یک دستگاه خودکار مبتنی بر PCR است که از یک سیستم آزمایشگاه روی تراشه نیز بهره‌ می‌برد. این دستگاه می‌تواند تا ۵ نمونه را در مدت ۹۰ دقیقه پردازش کند. این دستگاه با همکاری مرکز سلامت GE ساخته شده‌است.
ریچارد سلدن، مدیرعامل شرکت نتبیو، می‌گوید: « دریافت مجوز استفاده از این سیستم می‌تواند مسیر توسعه این دستگاه را در آمریکا و کشورهای دیگر هموار کند. از آنجایی که FBI پیشرو در حوزه آنالیز DNA است، تأیید این ابزار می‌تواند به استفاده از آن در کشورهای دیگر نیز کمک شایانی کند. ما همکاری نزدیکی با شرکای خود در حوزه قانون و جزاء داریم تا بتوانیم از این دستگاه برای کسب نتایج قابل اعتماد در پرونده‌های قضایی استفاده کنیم. ما معتقدیم که از این دستگاه می‌توان برای بهبود امنیت و ایمنی در جامعه استفاده کرد.»