معرفی برنامه‌‌ها و حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف معرفی این شبکه به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در iranlabexpo2016 حضور دارد.

در مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، بسیاری از بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در راستای آشنایی با خدمات و بهره‌مندی از حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به غرفه این مجموعه مراجعه کرده‌اند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در راستای ایجاد شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی از جمله فناوری نانو، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی‌، بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری‌های راهبردی و هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی تشکیل شده است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مرکز آزمایشگاهی عضو این شبکه شده و بیش از ۴۰۰۰ تجهیزات آزمایشگاهی در ۲۶ استان کشور در شبکه به ثبت رسیده و قابل استفاده برای تمامی پژوهشگران است.

همچنین این شبکه حمایت‌هایی در راستای‌، تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و تامین قطعات برای تجهیزلت موجود، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان مراکز در این دوره‌ها‌، ایجاد و فعالیت کارگروه‌های تخصصی دستگاهی به منظور ایجاد جریان دانش و ارتقای توانمندی کارشناسان و خرید تجهیزات آزمایشگاهی داخلی و خارجی از مراکز عضو این شبکه می‌نماید.

شایان ذکر است، پژوهشگران، برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان و صنایع در حوزه فناوری‌های راهبردی با عضویت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی می‌توانند از طرح اعتبارات و تخفیف خدمات آزمایشگاهی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بهره‌مند شوند.

علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با این شبکه و خدمات آن می‌توانند به وب سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مراجعه نمایند.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۵ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن‌های خلیج‌فارس، ۴۰، ۴۱ و میلاد، برگزار می‌شود.

گزارش لحظه‌‌به‌‌لحظه این رویداد در این صفحه قابل مشاهده است.