تصاحب شرکت تولیدکننده گرافن توسط شرکت زغال‌سنگ

با ادامه رکود در بازار زغال سنگ، شرکت (Pacific American Coal (PAK به سرمایه‌گذاری در زمینه گرافن اقدام نموده است. این شرکت بر اساس توافقی که اخیراً امضا کرده است، اکثریت سهام شرکت استرالیایی Imagine IM را به کنترل خود درآورده است.

با ادامه رکود در بازار زغال سنگ، شرکت (Pacific American Coal (PAK به سرمایه‌گذاری در زمینه گرافن اقدام نموده است. این شرکت بر اساس توافقی که اخیراً امضا کرده است، اکثریت سهام شرکت استرالیایی Imagine IM را به کنترل خود درآورده است. این شرکت استرالیایی یکی از پیشتازان توسعه روکش‌های مبتنی بر گرافن برای الیاف و منسوجات صنعتی است. Imagine IM که در سال ۲۰۱۴ توسط کریس گیلبی و فیلیپ آیکیسون تأسیس شده است، کاربردهای تجاری برای گرافن و مواد کربنی پیشرفته دیگر را توسعه می‌دهد. این شرکت برای اولین بار در دنیا توانسته است geomaterial رسانا را با استفاده از گرافن عامل‌دار تولید کند.
Imagine IM در نظر دارد در آینده نزدیک اولین کارخانه تولید گرافن را با تمرکز روی ژئوسنتتیک در استرالیا تأسیس نماید. ظرفیت تولید این کارخانه پایلوت تا ۱۰ تن در سال گرافن خواهد بود.
رکود در بازار زغال سنگ آمریکا موجب شده است که سطح تولید شرکت PAK به پایین‌ترین مقدار خود از سال ۱۹۸۶ رسیده و ۲۶۴ معدن تعطیل شود. این رکود موجب شده است که این شرکت با محدود کردن سرمایه‌گذاری خود در این بخش، پروژه‌های خود را در آمریکا بازبینی کرده و به دنبال یافتن جایگزین‌های مناسب با کارکرد بلندمدت برای شرکت باشد.
PAK برای کمک به این فرایند چند نوآوری کوچک راه‌اندازی کرده است تا به کاهش هزینه‌ها کمک کرده و از گردش مالی موفق شرکت در شرایط رکود فعلی اطمنیان حاصل نماید. علاوه بر کاهش هزینه‌ها، این شرکت با تکیه بر سرمایه حاصل از نهادهای سرمایه‌گذاری در آینده، به سمت تصاحب شرکت‌های دیگر روی آورده است.
گرافن دارای ویژگی‌های بسیار جذابی همچون رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا، آبگریزی، استحکام و نفوذناپذیری در برابر تمام گازهاست. گرافن لایه‌ای می‌تواند ویژگی‌هایی همچون استحکام، رسانایی الکتریکی و خودتعمیری را به مواد موجود همانند فولاد، شیشه و منسوجات بیافزاید.
Imagine IM می‌گوید: «این ویژگی‌ها می‌توانند منجر به تولید مواد نانوکامپوزیتی با ویژگی ضدگرفتگی بسیار بالا در منسوجات صنعتی عمرانی (Geotextiles) شده و امکان تولید مواد رسانا با کاربردهای وسیع را ایجاد نمایند.» اولین محصول تجاری این شرکت در سومین کنفرانس منطقه‌ای پان-آمریکایی ژئوسنتتیک‌ها (GeoAmericas 2016) که به میزبانی انجمن ژئوسنتتیک آمریکای شمالی (NAGS) برگزار می‌شود، به نمایش درآمده است.