پنج دلیل برای داشتن آینده‌ای بهتر با فناوری نانو

فناوری‌ نانو قادر است آینده بهتری برای ما رقم بزند. در اینجا ۵ دلیل برای این که فناوری‌ نانو آینده بهتری را برای ما تضمین می‌کند آمده است.

در طول ۷۰ سال گذشته، دو چیز زندگی ما را دگرگون کرده است: تراشه‌ها و ترانزیستورهای الکتریکی. این دو قطعه موجب شده تا الکترونیک مدرن پا به عرصه ظهور بگذارد. تراشه‌ها در حال کوچکتر و کاراتر شدن هستند و اگر قرار بود خودروها با این سرعت کاراتر و ارزان تر شوند اکنون می‌توانستیم خودرویی با دور موتور ۳۰۰ هزار دور بردقیقه را با قیمت ۳ پوند داشته باشیم. حال فناوری نانو می‌تواند نقش حیاتی در رفاه زندگی داشته باشد.
در اینجا ۵ دلیل برای این که فناوری نانو می‌تواند آینده را متحول کند آمده است:
۱- پزشک در درون بدن:
فناوری‌ نانو امکان ساخت ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن را برای ما فراهم می‌کند؛ ادواتی که قادر است علائم حیاتی بدن را شناسایی و رصد کند. این حسگرها را می‌توان درون بدن کاشت تا اطلاعات حیاتی درباره بدن را جمع‌آوری کند. اخیراً شرکت‌های فعال در حوزه زیست الکترونیک اقدام به تولید نمونه اولیه برخی از این محصولات کرده‌اند.
۲- حسگرها
این حسگرها با استفاده از روش‌های جدید و با کمک نانومواد ساخته شده ‌اند، ابعاد بسیار کوچکی داشته و از کارایی بالایی برخوردار هستند و به دلیل ابعاد بسیار کوچک، هزینه پایینی دارند. این حسگرها فرصت‌ها جدیدی در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کنند.
۳- ساختارهایی با قابلیت خودترمیمی
نانومواد قادر به ترمیم ترک‌ها هستند. در آینده نانوپوشش‌ها قادر به ترمیم خود خواهند بود. نانوذرات موجود در این پوشش‌ها قادراند در پوشش حرکت کرده و هر کجا ترک وجود داشت آنجا را ترمیم کنند.
۴- داده‌های عظیم
همه حسگرها حجم عظیمی از اطلاعات را تولید می‌کنند که باید بررسی و تحلیل شوند. فناوری‌ نانو می‌تواند حافظه‌های با دانسیته و قدرت ذخیره سازی بالا ایجاد کند. این حافظه‌ها می‌توانند الگوریتم‌های بسیار کارا را پشتیبانی کنند تا پردازش اطلاعات با سادگی انجام شود.
۵- رفع مشکل تغییر آب و هوایی
مقابله با تغییرات آب و هوایی یک برنامه جهانی است. فناوری نانو قادر است در تولید انرژی الکتریکی به ما کمک کند که این کار با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای همراه است. باتری‌های جدید قادر به ذخیره‌سازی بیشتر انرژی هستند.