تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه آفت‌کش‌های حاوی دندریمر

شرکت استرالیایی استرافارما با عقد قراردادی امتیاز توسعه و فروش فناوری دندریمر شرکت آداما را برای تولید و توزیع در بازار امریکا خریداری کرده است.

استرافارما (Strapharma) و آداما (Adama) اعلام کردند که فناوری دندریمر شرکت آداما موسوم به پریواستار (Peristar) برای تحقیق و توسعه و همچنین فروش در اختیار شرکت استرافارما قرار خواهد گرفت. این فناوری برای بهبود یکی از آفت‌کش‌های معروف به منظور استفاده در بازار آمریکا توسعه خواهد یافت. این محصول موسوم به ۲-۴D یکی از سه آفت‌کش برتر جهان است که در سال ۲۰۱۴ ۶۸۰ میلیون دلار فروش داشته است. بازار این محصول تا سال ۲۰۲۰ با رشد ۷۰ درصدی روبرو خواهد شد.
آداما در حال حاضر توسعه یک محصول جدید از ۲-۴D را آغاز کرده است که در آن از priostar استفاده شده است. با افزودن فناوری دندریمر، این آفت‌کش از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار خواهد شد و کنترل بیشتری روی علف‌ها به وجود خواهد آمد. همچنین ایمنی آفت‌کش‌ها افزایش می‌یابد.
با این قرارداد همکاری، استرافارما امتیاز فروش این محصول جدید را به دست خواهد آورد. این قرارداد به گونه‌ای بسته شده که می‌تواند علاوه بر بازار آمریکا، بازار کشورهای دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهد.
سامی شابتای از مدیران شرکت آداما می‌گوید: «شرکت آداما به صورت مستمر به دنبال راهکارهایی برای بهبود و تسهیل کشاورزی است. این محصول جدید عملکرد بالایی داشته و با راهبردهای ما مبنی بر کمک به کشاورزان مطابقت دارد.»
جکی فیرلی، مدیر عامل استرافارما، می‌گوید: «ما از این ارتباط مثبت بسیار خوشحالیم. نتایج آزمون‌های اولیه روی این محصول توسط آداما موجب شد تا ما نسبت به این فناوری علاقه‌مند شویم. ما از این که شریک تجاری آداما باشیم بسیار خرسند هستیم. ما در جستجوی بازارهای جدید برای این محصول هستیم.»
از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کارایی بالا
  • فرمولاسیونی با غلظت بالا که موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.
  • نیاز کمتر به حلال
  • افزایش چسبندگی که موجب مقاومت بالا در برابر شسته شدن در برابر باران می‌شود.