حمایت مالی برای ایجاد فرصت شغلی در حوزه فناوری‌ نانو

یکی از انجمن‌های منطقه‌ای در منچستر انگلستان از یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات گرافنی حمایت مالی کرده است. این حمایت مالی فرصت‌های شغلی جدیدی در این منطقه ایجاد کرده و به رشد اقتصادی آن کمک شایانی می‌کند.

مورفیلد نانوتکنولوژی (Moorfield Nanotechnology) موفق به دریافت حمایت مالی ۵۰ هزار پوندی از انجمن چشار ایست (Cheshire East) انگلستان شده تا با استفاده از آن رشد اقتصادی و فرصت شغلی در منطقه منچستر ایجاد کند.
مورفیلد نانوتکنولوژی در ساخت تجهیزات برای تحقیق در حوزه گرافن تخصص دارد. این شرکت سرمایه‌گذاری‌های متعددی از بخش‌های مختلف دریافت کرده است. این حمایت مالی اخیر به مورفیلد تکنولوژی اجازه می‌دهد تا کارخانه ۵۰۰۰ فوت مربعی خود را نوسازی و ارتقاء دهد تا به یکی از کارخانه‌های تراز اول جهان تبدیل شود.
جان وایتهد از مدیران این شرکت می‌گوید: «این حمایت مالی از طریق انجمن چشار ایست به ما داده شده که با استفاده از آن می‌توان فرصت شغلی جدید ایجاد کرد و به رشد اقتصادی منطقه کمک کرد.»
مورفیلد در حال حاضر قصد دارد تا با استفاده از این حمایت مالی به تولید تجهیزات تحقیقات در حوزه گرافن بپردازد. گرافن ماده‌ای ورقه‌ای از جنس کربن است که خواص شگفت‌انگیزی دارد. مورفیلد نقش مهمی در توسعه گرافن و تجهیزات تولید گرافن دارد. گرافن توسط محققان انگلیسی دانشگاه منچستر کشف شد و جایزه نوبل برای این کشف به این محققان اعطا شد.
دون استوکتون از اعضاء کابینه می‌گوید: «ما حمایت ویژه‌ای برای رشد کسب و کار در منطقه بروگ (Borough) داریم. مورفیلد مثال کاملی از یک شرکت فعال در حوزه کسب و کار فناوری‌های راهبردی است. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از این نوع شرکت‌ها حمایت کنیم. این حمایت مالی نشان می‌دهد که چشار ایست موقعیت مناسبی برای حمایت از کسب و کارهای مختلف دارد.»
چشار ایست خدمات رایگانی برای کسب و کارها جهت دسترسی به اطلاعات سایت‌های تجاری دارد. این اطلاعات به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا انتخاب صحیحی برای حمایت و سرمایه‌گذاری داشته باشند.