بودجه ویژه امریکا برای رفع مشکل کشاورزی با فناوری‌نانو

وزارت کشاورزی امریکا بودجه ۵٫۲ میلیون دلاری به دانشگاه‌های این کشور برای ترغیب تحقیق در حوزه فناوری‌نانو اعطا می‌کند تا با استفاده از این بودجه، از فناوری‌نانو برای حل مشکل کشاوزی استفاده شود.

دانشگاه جرجیا یکی از ۱۱ دانشگاهی است که قرار است از وزارت کشاورزی آمریکا بودجه‌ای برای تحقیق در حوزه فناوری‌نانو دریافت کند. موسسه ملی غذا و کشاورزی در وزارت کشاورزی این کشور، ۵٫۲ میلیون دلار بودجه برای تحقیق در حوزه فناوری‌نانو به دانشگاه‌ها اختصاص داده است.
فانبین کونگ از محققان دانشگاه جورجیا، بودجه‌ای نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار برای تحقیق روی نانوسلولزها دریافت خواهد کرد تا اثرات این ماده را روی سیستم هضم انسان بررسی کند.
کومگ استادیار دانشگاه جورجیا بوده که روی توسعه مدل‌های معده‌ انسانی تحقیق می‌کند. او به دنبال درک اثربخشی غذا‌های مختلف روی معده بوده تا برای بهبود سلامت انسان فرمول‌های غذایی جدید ارائه کند.
کونگ می‌گوید: « در دانشگاه جرجیا، ما روی ساخت معده مصنوعی و مدل‌های مصنوعی روده کار می‌کنیم تا نشان دهیم که نانوسلولز با اشکال و ابعاد مختلف چه رفتاری در سیستم گوارش انسان دارد. ما قصد داریم بفهمیم که نانوسلولز چه برهمکنشی با پروتئین‌ها و چربی‌ها داشته و روی جذب آنها چه اثری می‌گذارد.»
نانوسلولز یکی از اجزاء مورد استفاده در غذاها است.
این حمایت مالی به دانشگاه‌های امریکا برای ترغیب به تحقیق روی فناوری‌نانو به منظور بهبود ایمنی غذایی صرف می‌شود. همچنین قرار است از این بودجه برای بهبود سوخت‌های تجدیدپذیر، افزایش بازده تولید محصول و مدیریت آفت‌کش‌ها استفاده شود.
دانشگاه آوبورن، دانشگاه کلیمسون و دانشگاه فلوریدای مرکزی نیز در این پروژه با دانشگاه جورجیا همکاری دارند.