افزایش تقاضا و درآمد در بخش فوم‌های گرافنی

شرکت ورسرین، یکی از تولیدکنندگان فوم‌های گرافنی، گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول ۲۰۱۶ منتشر کرد. براساس این گزارش تقاضا برای فوم‌های گرافنی افزایش یافته و این شرکت موفق شده درآمد پیش‌بینی شده برای سه ماهه اول سال جاری را برآورده کند.

ورسرین (Versarien) یکی از گروه‌های مهندسی در حوزه مواد پیشرفته نظیر گرافن است. این شرکت اخیراً گزارش مالی از فعالیت‌های خود ارائه کرده که بیلان کاری این شرکت را تا پایان ماه مارس ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.
براساس گزارشی که این شرکت منتشر کرده، درآمد به دست آمده تا پایان ماه مارس، با پیش‌بینی‌های پیشین این شرکت مطابقت دارد. گزارش نهایی نیز تا ۱۹ جولای منتشر خواهد شد.
ورسرین در حال حاضر روی دو فناوری اصلی یعنی فوم‌های مسی و گرافنی فعالیت دارد. هر چند مشتریان این شرکت در بخش نفت و گاز کمتر شده‌اند اما در دیگر بخش‌ها، وضعیت بسیار مطلوب است.
ورسرین به صورت ویژه از افزایش درخواست و سفارش برای محصول مس خود بسیار خرسند است به طوری که شرکت‌های تولید کننده تراشه به دنبال همکاری با ورسرین برای استفاده از فناوری این شرکت هستند.
کاربردهای جدید گرافن در حال توسعه بوده به طوری که در قالب همکاری‌های مشترک قرار است این فناوری در بخش باتری و کامپوزیت استفاده شود. ورسرین دارای قابلیت بالایی در ارائه گرافن با کیفیت بالاست و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش تولید انبوه پلاکت‌های گرافنی داشته است. این شرکت علاقه‌مند به استفاده از گرافن در طیف وسیعی از حوزه‌ها است.
ورسرین با جدیت به دنبال توسعه کاربردهای گرافن است به همین دلیل با دو شرکت مختلف قراردادهایی امضاء کرده است که پیش‌بینی می‌شود این قراردادها بتوانند منابع مالی این شرکت را تأمین کرده و به بازپرداخت بدهی‌ها و وام‌های بانکی آن‌ها کمک کند. جزئیات بیشتر درباره این قراردادها هنوز منتشر نشده است.
نیل ریکتز، مدیرعامل ورسرین، می‌گوید: « ما خوشحالیم که عملکرد مالی ما در سال جاری مناسب بوده است. ما انتظار داریم که تقاضا برای فوم‌های گرافن و مس به منظور استفاده در حوزه ادوات خنک کننده افزایش یابد.»
مدیران این شرکت معتقداند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش فناوری‌های خنک‌کننده با استفاده از گرافن اتفاق خواهد افتاد.