تولید برچسب ضدجعل با استفاده از نانوذرات

شرکت کوچک Nano Brick در کره جنوبی با فناوری ساده اما خلاقانه خود در زمینه تشخیص محصولات تقلبی با بهره‌گیری از برچسب کوچکی به نام M-Tag توجه بسیاری از شرکت‌های جهانی را به خود جلب کرده است. این فناوری جدید محصول ۸ سال تحقیق و توسعه وسیع این شرکت در حوزه نا

شرکت کوچک Nano Brick در کره جنوبی با فناوری ساده اما خلاقانه خود در زمینه تشخیص محصولات تقلبی با بهره‌گیری از برچسب کوچکی به نام M-Tag توجه بسیاری از شرکت‌های جهانی را به خود جلب کرده است. این فناوری جدید محصول ۸ سال تحقیق و توسعه وسیع این شرکت در حوزه نانوفناوری است.
بنابر اعلام این شرکت، آن‌ها در سال جاری فروش برچسب‌های ضد جعل خود را به برخی شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله شرکت SAEC Co (تولید کننده ژاپنی قطعات الکترونیکی)، Jayjun Cosmetic و Oozoo (تولیدکنندگان چینی بسته‌های ماسک) آغاز کرده اند.
Nano Brick همچنین فروش M-Tagهای خود را به شرکت صاحب مجوز والت دیسنی در جنوب شرق آسیا آغاز کرده است. برچسب‌های مسطح ۵/۱ در ۵/۱ سانتی‌متری این شرکت پس از چندین مرحله ارزیابی طولانی سفارش داده شده‌اند.
محصول ضدجعل این شرکت زمانی به بازار ارائه شده است که بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قربانی محصولات جعلی می‌شوند. این امر به دلیل گسترش تجارت آنلاین و محیط باز اطلاعاتی روی داده است. محصولات تقلبی هم در بازارهای آنلاین و هم در بازارهای آفلاین به فروش رفته و مصرف‌کنندگانی را که می‌خواهند محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو، لوازم الکترونیکی و لباس‌ها و محصولات لوکس اصل را بخرند، تهدید می‌کنند. روش‌های مختلفی برای مقابله با محصولات تقلبی ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به هولوگرام‌ها، جوهرهای فلورسانس، کدهای پاسخ سریع (QR) و RFID اشاره کرد. در گذشته این روش‌ها مفید بوده‌اند، اما با پیشرفت فناوری و بهبود روش‌های جعل، کارایی این روش‌ها کاهش یافته و به فناوری‌های جدیدی همچون M-Tag برای تشخیص سریع محصولات جعلی نیاز است.
بنابر گفته نانو بریک، M-Tag اولین محصول ضدجعل در دنیاست که از فناوری تولید نانوذرات بهره می‌برد. نانوذرات استفاده شده در این برچسب‌ها زمان قرار گرفتن در معرض میدان مغناطیسی تغییر رنگ و الگو می‌دهند. به عنوان مثال زمانی که یک مصرف‌کننده یک آهن‌ربای لاستیکی که در تمام یخچال‌ها یافت می‌شود و یا بلندگوی یک گوشی تلفن همراه را نزدیک برچسب M-Tag قرار می‌دهد، روی سطح این برچسب نوارهایی ظاهر می‌شود. در این حالت نانوذرات همانند آجرهایی کنار هم ردیف شده و این نوارها را ایجاد می‌کنند. تغییر رنگ و الگوی M-Tag به مشتری این امکان را می‌دهد که با چشم غیرمسلح اصل بودن جنس را بررسی کند.