سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نمایش دستاوردهای محققان واحد‌های مختلف این دانشگاه، در روزهای پنجم و ششم خردادماه ۱۳۹۵ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی(ره) شهر‌ری برگزار می‌‌شود.

سومین دوره مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی قابلیت‌های واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو، هدایت و تشویق واحد‌های دانشگاهی و پژوهشگران این عرصه نوین علمی به سمت فناوری نانو برگزار می‌شود. محورهای علمی این جشنواره شامل نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد، نانوالکترونیک، نانوپزشکی و نانومحاسباتی است.

هم‌زمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای محققان واحدهای دانشگاه ‌آزاد اسلامی از جمله، مقالات، کتاب، اختراعات و محصولات تجاری‌سازی شده برپا خواهد بود. همچنین در این جشنواره چهار کارگاه  آموزشی با موضوعات «آشنایی با مفاهیم و کلیات مالکیت فکری و ثبت اختراع»، «نانو‌پوشش‌ها»، «‌راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا با نگاه ویژه به فناوری نانو» و «کاربردهای میکروسکوپ نیروی اتمی(‌AFM‌) در فناوری نانو» برگزار می‌‌شود.

گفتنی است، در سومین جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی از بین آثار ارسالی، برترین مقالات، طرح پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه، مجله، اختراع محصول، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان و پژوهشگر، معرفی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گفته دکتر نجف‌پور، دبیر علمی این جشنواره، تا‌کنون حدود هزار اثر جهت شرکت در سومین جشنواره به دبیرخانه برگزاری ارسال شده که نسبت به سال‌های گذشت تعداد آثار رشد ۷۰ درصدی داشته است.

شایان ذکر است، اولین دوره از جشنواره فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۳ به میزبانی واحدهای علوم دارویی و تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ نیز این مسابقه سراسری و جشنواره به میزبانی واحد تهران جنوب این دانشگاه برگزار شد.
سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نمایش دستاوردهای محققان واحد‌های مختلف این دانشگاه، در روزهای  پنجم و ششم خردادماه ۱۳۹۵ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی(ره) شهر‌ری برگزار می‌‌شود. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این جشنواره مراجعه نمایند.