همکاری مشترک برای استخراج گرافن از گرافیت معادن استرالیا

یک شرکت استرالیایی قصد سرمایه‌گذاری برای استخراج گرافیت از بزرگترین معدن کشف شده گرافیت در این قاره را دارد. همچنین این شرکت با دانشگاه آدلاید برای بررسی امکان تولید گرافن از این گرافیت همکاری مشترکی را آغاز کرده است.

شرکت هگزاگونال ریسورسز (Hexagon Resources) در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی روی استخراج گرافیت از غرب استرالیا است. این گرافیت از معدن مک اینتوش (McIntosh) استخراج خواهد شد که پیش بینی می‌شود ۲/۱۷ میلیون تن محصول در دل این معدن نهفته باشد. این بزرگترین مخزن گرافیت در استرالیا است که تاکنون کشف شده است.
نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که از ماده خام استخراج شده می‌توان محصولی با خلوص بالاتر از ۹۹ درصد تولید کرد، برای این کار باید ماده خام استخراج شده آسیاب و سپس شناورسازی شود.
نمونه‌های تجاری گرافیت استخراج شده از این معدن دارای خلوص بالایی بوده و از آن برای کاربردهای مختلف استفاده شده است. براساس گفتگوهای انجام شده قرار است از گرافیت استخراج شده از این معدن برای بازار باتری‌های یون لیتیم نیز استفاده شود.
مسئولان این شرکت قصد دارند تا با دانشگاه آدلاید پروژه مشترکی را آغاز کنند تا در قالب یک برنامه همکاری مشترک، به بررسی ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی محصول استخراج شده از این معدن پرداخته شود.
این برنامه همکاری همچنین به بررسی تولید گرافن از گرافیت استخراج شده می‌پردازد. در واقع قرار است با سه روش مختلف، امکان تولید گرافن از این محصول استخراج شده از این معدن مورد بررسی قرار گیرد و کیفیت گرافن تولید شده نیز ارزیابی شود.
گرافن ماده‌ای تک لایه‌ای از جنس کربن بوده که دارای خواص منحصر به فردی است. این ماده برای استفاده در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در ماه مارس سال جاری، شرکت هگزاگونال موفق شد حمایت مالی ۳۳/۱ میلیون دلاری از سوی چند سرمایه‌گذار مختلف دریافت کند. این کار با فروش سهام این شرکت انجام شد و در مجموع ۱۶۶۶۲۵۰۰ سهم به قیمت هر سهم ۸ سنت به فروش رفته است.