دریافت حمایت مالی برای ساخت نانوحسگر گازی ارزان قیمت

یک شرکت تولیدکننده غشاءهای بسیار نازک، موفق به دریافت حمایت مالی برای تحقیق در حوزه فتونیک شده است. این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری‌نانو حسگرهای ارزان قیمت برای شناسایی مولکول‌های گازی بسازد.

شرکت سیمپور (Simpore) که در حوزه فناوری‌نانو فعالیت دارد، اخیرا موفق به دریافت حمایت مالی از بنیاد ملی علم شده‌است. این حمایت مالی تقریبا۲۰۰ هزار دلاری با همکاری دانشگاه روچستر برای انجام تحقیقات در حوزه فتونیک هزینه خواهد شد.
در واقع یک پروژه مشترک میان دانشگاه روچستر و شرکت سیمپور روی حوزه فتونیک تعریف شده برای اجرای آن ۱۹۹۴۱۹ دلار بودجه در نظر گرفته شده‌است. این پروژه روی ساخت حسگرهایی برای شناسایی مولکول‌های بسیار کوچک هزینه خواهد شد. مولکول‌هایی که به صورت رایج در فضاهای کارخانه وجود داشته و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
در حال حاضر حسگرهای رایج که بتوانند چنین کاری انجام دهند بسیار گرانقیمت و پیچیده هستند و نمی‌توان آنها را به تولید انبوه رساند. با این حال این نوع حسگرها دارای پتانسیل‌های کاربردی متعددی در حوزه پزشکی، شناسایی مواد خطرناک و بخش کنترل کیفی هستند.
شرکت سیماپور در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و دفتر آن در وست هنریتا واقع است. این شرکت در بخش ساخت غشاءهای بسیار نازک برای استفاده در آزمایشگاه‌ها تخصص دارد.