افزایش ۶۳ درصدی درآمد بزرگترین تولیدکننده گرافن در انگلستان

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان، با ارائه گزارش مالی فروش خود در نیمه دوم سال ۲۰۱۵، اعلام کرد که درآمد این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۴ با رشد ۶۳ درصدی روبرو بوده است.

شرکت انگلیسی هایدال به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان شناخته می‌شود. این شرکت اخیرا اعلام کرده که با افزایش ۶۳ درصدی درآمد روبرو شده‌است. هایدال نتایج فروش خود را در شش ماه دوم سال ۲۰۱۵، رقم ۷۸۴ هزار پوند اعلام کرده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۴، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ به فروش ۴۸۳ هزار پوندی دست پیدا کرده بود.
در این دوره، هایدال موفق به افزایش ۶ میلیون سهم در سهام خود شده‌است که فروش این سهام هزینه پروژه‌های در حال توسعه این شرکت را تامین می‌کند. در مجموع هایدال ۴۵۰ هزار پوند هزینه پروژه‌های خود کرده است.
هایدال وارد همکاری مشترک با شرکت سوئیسی هانتسمن ادونستد متریالز شده‌است که در این میان پتنت خود را نیز در دفتر ثبت اختراعات اروپا به ثبت رسانده است. این پتنت مربوط به فناوری پلاسما برای تولید گرافن است.
ری گیبز از مدیران هایدال می‌گوید: «این یک دوره پر کار برای ما است. ما موفق به افزایش سرمایه خود برای تجاری‌سازی فناوری‌مان شده‌ایم. در این راه ما روی مواد کامپوزیتی پیشرفته تمرکز زیادی داشته‌ایم. در این بازار، نیاز بسیاری برای رزین‌هایی با هدایت الکتریکی بالا وجود دارد، رزین‌هایی که سبک بوده و هدایت گرمایی بالایی دارند. ما در سال ۲۰۱۴ شرکت تولیدکننده کامپوزیت، EPL، را خریدیم که این یک پیشرفت در مسیر توسعه محصولات ما محسوب می‌شود. در این دوره ما دستاوردهای مختلفی از طریق تحقیق و توسعه داشتیم که این دستاوردها در بخش تولید کامپوزیت‌های پیشرفته است.»