ترکیب دو فناوری از دو شرکت مختلف برای تولید یک نانودارو

دو شرکت صاحب فناوری فرمولاسیون‌های ضدسرطان، با امضاء قراردادی، قصد دارند تا با ترکیب فناوری‌های یکدیگر، نانوداروی جدیدی برای مقابله با سرطان به بازار عرضه کنند.

کورمدیکس (CorMedix) یک شرکت دارویی فعال در حوزه تجاری‌سازی نانودارو است. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی دارویی برای ممانعت از عفونت و بیماری‌های التهابی است.
این شرکت اعلام کرد که قراردادی با شرکت نانوپروتژن (NanoProteagen) منعقد کرده است. نانوپروتژن شرکتی فعال در حوزه توسعه داروهای ضدسرطان است. جزئیات مالی این توافق‌نامه هنوز منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد که کورمدیکس قرار است از فناوری نانوذرات شرکت نانوپروتژن موسوم به NanoPro برای توسعه محصولات خود استفاده کند. از این فناوری برای ارائه فرمولاسیونی موسوم به CRMD-005 برای درمان سرطان استفاده خواهد شد. از این نانودارو می‌توان برای درمان تومور نروبلاستوما استفاده کرد، این تومور روی کلیه ایجاد می‌شود و در کودکان این بیماری شایع‌تر است.
این فرمولاسیون جدید می‌تواند عملکرد داروهای ضدسرطان را افزایش دهد، این نانودارو قادر است مرگ سلول‌های سرطانی را تسریع کند. با ترکیب CRMD-005 با NanoPro می‌توان ابزار قدرتمندی برای از بین بردن انتخابی سلول‌های تومور ایجاد نمود در حالی که کمترین تاثیر منفی روی سلول‌های نرمال دارد.
رندی میلبی مدیرعامل شرکت کورمدیکس می‌گوید: « راهبرد اصلی ما تداوم توسعه محصول ضدسرطان پیشین‌مان است که فاز سوم آزمون بالینی آن با موفقیت انجام شده‌است. ما مشتاقانه به دنبال افزایش اثربخشی این فناوری هستیم. نتایج یافته‌های اخیر ما نشان می‌دهد که این فناوری برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مناسب است. ما به این نتیجه رسیدیم که ترکیب این فناوری با فناوری NanoPro که در آن از نانوذرات استفاده شده، می‌تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد.»
سورندار خارباندا از مدیران شرکت نانوپروتژن می‌گوید: « این همکاری مشترک می‌تواند موید قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فناوری ما باشد. نانوپروتژن به دنبال توسعه و فرمولاسیون داروها برای درمان سرطان است. این قرارداد همکاری می‌تواند فناوری نانوداروی ضدسرطانی جدیدی را به بازار معرفی کند.»
نانوپروتژن با استفاده از فناوری نانوذرات پلیمری به دنبال از بین بردن سلول‌های سرطانی است. این فناوری با همکاری موسسه فناوری ایندیا و دانشگاه هاروارد بدست آمده است.