فروش نقاط کوانتومی به شرکت هیتاچی برای تولید نمایشگر

هیتاچی قصد دارد با استفاده از نقاط کوانتومی، نمایشگرهای جدیدی تولید کند. برای این منظور قراردادی برای خرید فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی از شرکت نانوسیس برای نیمه دوم سال ۲۰۱۶ بسته است.

شرکت نانوسیس (Nanosys) اعلام کرد که همکاری تازه‌ای با شرکت هیتاچی آغاز کرده است. این دو شرکت قرار است روی ساخت فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی برای استفاده در بخش نمایشگر همکاری کنند. شرکت هیتاچی قصد دارد از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی  را به تولید انبوه برساند. یافتن یک تأمین کننده مناسب که با کیفیت بالا و قیمت کم این فیلم‌ها را در اختیار هیتاچی قرار دهد، می‌تواند مسیر تولید نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی را هم دربخش تلویزیون وهم مانیتور تسریع کند.
فناوری نقاط کوانتومی نانوسیس می‌تواند تصاویر نمایشگرها را زنده کرده و کیفیت تصویر را بهبود دهد. این نقاط موجب افزایش روشنایی تصویر می‌شود. فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی به شکلی هستند که تولیدکنندگان LCD می‌توانند از آن‌ها برای تولید محصولات خود بدون نیاز به تغییر فرآیند تولید فعلی استفاده کنند.
در این فناوری از خواص نشر نور نقاط کوانتومی استفاده شده که می‌تواند نور زمینه مناسب برای نمایشگر را ایجاد کند. این موضوع یک عامل بسیار مهم در افزایش کارایی و عملکرد نمایشگرهاست.
هیروکیو موریشیما از مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت هیتاچی می‌گوید: «نانوسیس شرکتی پیشرو در فناوری نقاط کوانتومی است که همیشه بهترین عملکردها را دارد. ما قصد داریم محصولات خود را برای تولید انبوه نمایشگر در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به هیتاچی ارسال کنیم.»
جیسون مارتلاو از مدیران نانوسیس می‌گوید: «هیتاچی توانایی خود را در بخش طراحی و تولید محصولات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الکترونیکی به اثبات رسانده است، به همین دلیل می‌تواند شریک مناسبی برای تجاری‌سازی فناوری نقاط کوانتومی باشد. ما انتظار داریم تا با این همکاری مشترک، پذیرش نمایشگرهای جدید با کیفیت بالا که زیست سازگارتر از فناوری‌های پیشین است، به سرعت توسط مشتریان انجام شود. این فناوری مصرف انرژی کمتری نسبت به فناوری‌های رایج دارد.»
شرکت نانوسیس در سال ۲۰۰۱ در سیلیکون ولی کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت به دنبال تولید نقاط کوانتومی برای استفاده در بخش نمایشگر و تلویزیون است.کیفیت نمایشگرهای ساخته شده با این نقاط بالاتر از فناوری‌های رایج در بازار است.