فروش نانوافزودنی که موجب ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت می‌شود

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومحصولات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، موفق به عقد قرارداد با کشور میانمار(برمه) شده‌است. این شرکت افزودنی ویژه‌ای حاوی نانوآمولیسیون برای ازدیاد برداشت نفت از چاه‌های میانمار به این کشور خواهد فروخت.

شرکت گرافن نانوکم (Graphene NanoChem) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که به تولید مواد شیمیایی و افزودنی‌های مختلف به منظور استفاده در بخش نفت و گاز می‌پردازد.
این شرکت اخیراً سفارش جدیدی برای محصول خود موسوم به Platsurf دریافت کرده است. این محصول یک افزودنی برای بازیافت میدان‌های نفتی است که به منظور استفاده در ۱۶ تا ۱۸ حلقه چاه در منطقه میانمار خریداری شده‌است.
این اولین قرارداد شرکت نانوکم با میانمار است. بخش اول این قرارداد رقمی در حدود ۲۰۰ هزار دلار برای تأمین افزودنی برای چهار چاه است. برای باقی چاه‌ها نیز طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده سفارش داده خواهد شد.
جاسپل دوئل از مدیران شرکت گرافن نانوکم می‌گوید که این سفارش خرید تأیید کننده و گواهی بر کیفیت فناوری جدید این شرکت است.
شرکت نانوکم به دنبال استفاده از گرافن در صنایع مختلف از جمله آب و انرژی است. این محصول یک سیال حاوی نانوآمولیسیون است که می‌تواند نرخ تولید و خروج نفت از چاه را افزایش دهد و کمترین آسیب را به دیوار چاه وارد می‌کند. این نانومحصول با کاهش مصرف آب و همچنین کاهش تولید پسماند به تولید کنندگان نفت کمک شایانی می‌کند.
این شرکت دو کارخانه در کشور مالزی دارد که به تولید محصولات مختلف می‌پردازد.