روشی برای تولید انبوه نانوساختار مغناطیسی FeCo

نانوساختارهای FeCo می‌توانند در ادوات تولید و ذخیره انرژی مورد استفاده قرار گیرد. محققان روشی برای تولید انبوه این نانوساختار ارائه کردند‌. این روش ساده و مقرون بوده نیاز صنعت را برآورده می‌سازد.

نانوساختارهای FeCo به صورت تتراگونال در طبیعت به وفور یافت می‌شوند. این نانوساختارها به دلیل پتانسیل‌ بالایی که در حوزه انرژی دارند، بسیار مورد توجه پژوهشگران هستند. خواص ابرمغناطیسی این نانوساختارها موجب شده تا به عنوان عنصر کلیدی در موتورهای الکتریکی یا ژنراتورهای بادی استفاده شوند.
در مقاله‌ای که اخیراً محققان دانشگاه تمپل در نشریه nanotechnology منتشر کردند نشان دادند که آن‌ها می‌توانند ساختارهای مکعبی FeCo را به ساختار تتراگونالی تبدیل کنند.
یک گروه تحقیقات بین رشته‌ای به رهبری شینکیانگ رن موفق به رشد و پایدار کردن نانوساختارهای تتراگونالی با کیفیت بالا شدند که این کار با استفاده از فرآیند انتقال فازی و فناوری‌ نانو انجام شده است.
محققان این پروژه نشان دادند که انحراف تتراگونالی پوسته نانوساختار FeCo می‌تواند با استفاده از تغییر فاز ماده هسته اتفاق افتد. مهندسی شبکه میان فاز هسته و پوسته موجب کنترل انتقال فاز می‌شود.
ویژگی‌های مغناطیسی نانوساختارهای FeCo توسط شرایط رشد و آنیلینگ دیکته می‌شود. این گروه تحقیقاتی به دنبال روشی هستند که تولید این نانوساختارها را به پیکربندی دلخواه به صورت انبوه انجام دهند.
درک اصول رشد و فرآیند انتقال فاز در این ماده طبیعی موجب می‌شود که بتوان ساختارهایی با خواص دلخواه تولید کرد، به طوری که نیاز صنعت انرژی برای مواد پیشرفته تأمین شود.
این پروژه توسط گروه نانومواد نوظهور و تجدیدپذیر در دانشگاه تمپل انجام شده است. شینکیانگ رن در حوزه شیمی مواد و فناوری‌ نانو فعالیت داشته و در حال حاضر روی طراحی و ساخت نانومواد برای استفاده در بخش حسگری و انرژی متمرکز است.
حمایت مالی این پروژه توسط بنیاد ملی علم انجام شده‌است.