دو نانومحصول برای محافظت از سطوح قایق و کشتی

دو نانومحصول ویژه تمیزکاری سطوح کشتی و قایق به بازار عرضه شده‌است. این محصولات می‌توانند آلاینده‌ها را از سطح زدوده و در نهایت سطح را از گزند مواد خورنده حفظ کنند.

LionProtect نام یکی از محصولات شرکت ای‌بی‌اس تکنولوژیز (ABS Technologies) است. لاین پروتکت از جمله محصولات مورد استفاده برای تمیز کردن و پر نمودن خلل و فرج سطح است که در آن از فناوری‌ نانو استفاده شده‌است. استفاده از این محصول بسیار ساده بوده و نگهداری آن پیچیدگی خاصی ندارد.
از این محصول می‌توان برای تمیز کردن و محافظت سطوح قایق‌ها استفاده کرد. لاین پروتکت یک پرکننده و تمیزکننده بسیار مناسب برای سطوح کشتی است و می‌توان با آن سطوح قایق‌ها را پولیش کرد. این محصول هم برای سطوح دارای پوشش ژل و هم سطوح رنگ شده مناسب است. از این محصول می‌توان برای بخش‌های فرو رفته در آب و بخش‌های بیرون از آب استفاده کرد. یکی از مزیت‌های استفاده از این محصول آن است که می‌تواند ظاهر شیک قایق را حفظ کند و همچنین سطح اکسید شده آن را همانند حالت اولیه خود نگه دارد. وجود این حالت اکسید شده موجب حفظ سطح کشتی در شرایط مختلف جوی می‌شود.
یکی از دلایل استفاده از فناوری‌ نانو در این محصول آن است که می‌تواند خلل و فرج موجود در سطح کشتی را پر کند و مانع از افزایش آلودگی در سطح قایق و کشتی شود. اگر کشتی نو باشد آنگاه این محصول بدون زدایش چیزی از سطح، ظاهر اولیه کشتی را حفظ می‌کند. در صورتی که کشتی قدیمی باشد، این محصول لایه‌های کهنه را از سطح زدوده و حتی خراش‌های قدیمی را نیز بازیابی می‌کند و در نهایت سطح را از گزند آسیب‌های خارجی مصون می‌دارد. تمام این کارها در یک مرحله انجام می‌شود.
این محصول در بسته‌بندی‌های ۲۵۰ میلی لیتری تا  یک لیتری موجود است که به‌صورت اسپری استفاده می‌شود.
محصول دیگری به نام LionProtect Pre Cleaner نیز وجود دارد که می‌تواند چربی‌ها، روغن و گریس را از سطوح مختلف نظیر آلومینیوم، مس، استیل، کرم و پلاستیک بزداید. این محلول نیز به‌صورت اسپری استفاده شده و تنها با چند دقیقه استفاده، سطح را تمیز می‌کند.