ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری روی شرکت تولیدکننده کامپیوتر کوانتومی

یکی گروه سرمایه‌گذاری با راه‌اندازی وبسایتی اقدام به ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری روی تنها شرکت تولید کننده کامپیوتر کوانتومی کرده است.

فرض کنید ۴ فرزند شما در یک دوره زمانی در چهار نقطه مختلف درگیر فعالیت‌های مختلف هستند و شما به همراه همسرتان زمان و هزینه کمی برای مراجعه به آنها دارید. چگونه بهترین مسیر و برنامه را برای مراجعه به فرزندان خود انتخاب می‌کند.
شاید همه مسائل زندگی به این سادگی نبوده و نیاز به روش‌های محاسباتی پیچیده باشد. مثلا برای طراحی یک دارو، ممکن است هزاران روش وجود داشته باشد که تمامی آنها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. گاهی در طراحی یک دارو میلیون‌ها راه مختلف وجود دارد که باید تمامی آنها مورد نظر قرار گیرد. با افزایش متغییرهای سیستم، زمان مورد نیاز برای حل مسئله به صورت نمایی (نه خطی) افزایش می‌یابد.

کامپیوترهای کوانتومی بهترین ابزار برای انجام این نوع محاسبات هستند. شرکت کانادایی دیویو سیستمز (D-Wave Systems) تنها شرکتی است که موفق به تولید تجاری کامپیوترهای کوانتومی شده است. کامپیوتر این شرکت می‌تواند ۲۱۰۰۰ (دو به توان ۱۰۰۰) راهکار را به صورت همزمان بررسی کند.
دو به توان هزار یعنی این رقم:
۱۰۷,۱۵۰,۸۶۰,۷۱۸,۶۲۶,۷۳۲,۰۹۴,۸۴۲,۵۰۴,۹۰۶,۰۰۰,۱۸۱,۰۵۶,۱۴۰,۴۸۱,۱۷۰,۵۵۳,۳۶۰,۷۴۴,۳۷۵,۰۳۸,۸۳۷,۰۳۵
,۱۰۵,۱۱۲,۴۹,۳۶۱,۲۲۴,۹۳۱,۹۸۳,۷۸۸,۱۵۶,۹۵۸,۵۸۱,۲۷۵,۹۴۶,۷۲۹,۱۷۵,۵۳۱,۴۶۸,۲۵۱,۸۷۱,۴۵۲,۸۵۶,۹۲۳
,۱۴۰,۴۳۵,۹۸۴,۵۷۷,۵۷۴,۶۹۸,۵۷۴,۸۰۳,۹۳۴,۵۶۷,۷۷۴,۸۲۴,۲۳۰,۹۸۵,۴۲۱,۰۷۴,۶۰۵,۰۶۲,۳۷۱,۱۴۱,۸۷۷
,۹۵۴,۱۸۲,۱۵۳,۰۴۶,۴۷۴,۹۸۳,۵۸۱,۹۴۱,۲۶۷,۳۹۸,۷۶۷,۵۵۹,۱۶۵,۵۴۳,۹۴۶,۰۷۷,۰۶۲,۹۱۴,۵۷۱,۱۹۶,۴۷۷,
۶۸۶,۵۴۲,۱۶۷,۶۶۰,۴۲۹,۸۳۱,۶۵۲,۶۲۴,۳۸۶,۸۳۷,۲۰۵,۶۶۸,۰۶۹,۳۷۶
در مقاله‌ای که ورن برونل مدیرعامل شرکت دیویو سیستمز نوشته است امده: «ما فرصت ساخت یکی از ارزشمندترین فناوری‌های تاریخ را داشته‌ایم. ما در جایی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم به اصلی‌ترین بازیگر عرصه محاسبات کوانتومی تبدیل شویم.»
بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران شهیر جهان معتقداند که این شرکت کانادایی می‌تواند پیشتاز عرصه محاسبات کوانتومی باشد.
گروه هریس اند هریس (Harris & Harris) به دنبال حمایت از شرکت دیویو سیستمز است. مدیران این گروه، معتقداند که شرکت دیویو به عنوان پیشتاز عصر محاسبات کوانتومی خواهد بود و یک انقلاب صنعتی چند میلیارد دلاری را رهبری خواهد کرد.
نکته جالب توجه در اینجا است که گروه هریس اند هریس اقدام به ایجاد سایتی کرده که در آن سرمایه‌گذاران مختلف را برای سرمایه‌گذاری روی این شرکت ترغیب کرده است. در این سایت، شرکت دیویو به عنوان شرکتی با پتانسیل بالا به منظور سرمایه‌گذاری معرفی شده است.