همکاری مشترک برای ارائه نانومحصول به صنعت چاپ

شرکت ورسارین (Versarien) و ابسولوت اینجنیرینگ (Absolute Engineering) با همکاری یکدیگر قصد دارند، فناوری کامپوزیت گرافنی برای استفاده در صنعت چاپ به بازار عرضه کنند.

شرکت ورسارین (Versarien) در حوزه مهندسی دقیق فعالیت دارد. این شرکت با همکاری شرکت ابسولوت اینجنیرینگ (Absolute Engineering) اقدام به تولید محصولات الیاف کربنی تقویت شده با گرافن کرده است.
این دو شرکت قرارداد همکاری مشترکی به امضاء رسانده‌اند که در قالب آند، دو شرکت روی فناوری جدیدی برای صنعت چاپ کار کنند. یکی از این فناوری‌ها کامپوزیت‌های بهبود یافته با گرافن است.
نیل ریکت از مدیرات شرکت ورسارین می‌گوید: «ما خوشحالیم که وارد همکاری مشترک با ابسولوت اینجنیرینگ شده‌ایم. این شرکت در حوزه فناوری الیاف کربنی به‌منظور استفاده در صنعت چاپ تخصص دارد. این مثال دیگری از علاقه به تجاری‌سازی در حوزه گرافن است که ما شاهد آن هستیم. این روزها فناوری‌های گرافن به سرعت در حال وارد شدن به صنعت هستند. با این فناوری جدید، ورسارین به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه گرافن در بریتانیا شناخته می‌شود.»
آنتونی وایت ساید از مدیران شرکت ابسلوت اینجنیرینگ می‌گوید: «همکاری با ورسارین به ما اجازه می‌دهد تا نسل جدیدی از ادوات گرافنی را وارد بازار کنیم؛ محصولی که در بازار پیشرو بوده و عملکرد قابل توجهی دارد. ترکیب پتانسیل‌های دو شرکت اثربخشی بالایی دارد. شرکت ابسلوت اینجنیرینگ به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان در بخش تولید الیاف گرفنی است که جوهرهای مختلفی را به بازار عرضه کرده است. ترکیب این پتانسیل با فناوری گرافن شرکت ورسارین موجب می‌شود تا همکاری مشترک این دو شرکت به سرعت رشد کند و در نهایت محصول نوآورانه پا به عرضه ظهور بگذارد.»
ابسلوت یک شرکت واقع در منطقه هورزفیلد است که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده و به عنوان بخشی از شرکت فارماکو (Pharmaco)، از سال ۲۰۱۳ فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.
این شرکت به دلیل ارائه سیستم‌های جوهری مورد استفاده در بافت‌های الیاف کربنی شهرت دارد.