مخزنی برای نگهداری ایمن نانوذرات در محیط‌های صنعتی

یک شرکت تولیدکننده ادوات مرتبط با فناوری‌ نانو، اقدام به تولید مخزن نگهدارنده نانومواد کرده است. این مخزن می‌تواند ایمنی و سلامت کارگران و کاربران نانومواد در بخش صنعتی را حفظ کند.

با توسعه فناوری‌ نانو لزوم تولید مخازنی با قابلیت حفظ و نگهداری نانوذرات احساس می‌شود؛ مخازنی که قادر به نگهداری ذرات از یک تا صد نانومتر باشند و در حین وارد و خارج کردن نانومواد از آن‌ها ، نشتی به بیرون نداشته باشند.
در این راستا، شرکت ایرساینس (Air Science) مخزن نگهدارنده نانوذرات با ابعاد زیر ۱۰۰ نانومتر تولید کرده است. این مخزن که Purair®Nano نام دارد برای استفاده در بخش تحقیقات، داروسازی و هوافضا مناسب است. این دستگاه از استیل ضدزنگ به همراه پوشش پودری ساخته شده و در آن فیلترهای مختلف قرار داده شده است.
این مخزن در ابعاد ۲۴، ۳۶ و ۴۸ اینچی ساخته شده که وجود فیلترها موجب شده تا مانع از خروج مواد از داخل مخزن شود. امکان هوادهی به نانوذرات و رصد این فرآیند وجود دارد.
در قلب این دستگاه، از فناوری نوآورانه خم‌ناپذیری استفاده شده است. همچنین این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که ایمنی محیط‌زیست و سلامت کارگران را تضمین می‌کند.
این مخزن به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ذرات زیر ۱۰۰ نانومتر را حفظ کند، در حالی که این نانومواد وارد بدن کارگر یا کاربر نمی‌شود. این مخزن در خط تولیدهایی که از نانومواد برای تولید محصول استفاده می‌شود می‌تواند به کار گرفته شود.
یک سامانه فیلتر کننده موسوم به SafeSwitch در این مخزن به کار گرفته شده است که هنگام وارد و خارج کردن نانومواد مانع از نشت آن به محیط پیرامون می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید»
http://www.airscience.com/purair-nano-ductless-nanoparticle-enclosures.