همکاری بزرگترین تولیدکننده گرافن انگلستان با «مؤسسه ملی گرافن»

شرکت هایدال، به‌عنوان بزرگترین تولید کننده گرافن در بریتانیا، همکاری مشترکی با مؤسسه ملی گرافن (NGI) آغاز کرده است. طرفین به دنبال تسریع تجاری‌سازی گرافن در بازار هستند.

مؤسسه ملی گرافن (NGI) انگلستان تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با شرکت هایدال امضاء کرد. هایدال بزرگترین تولیدکننده گرافن بریتانیا بوده و قصد دارد با استفاده از این تفاهم‌نامه‌ همکاری، تجاری‌سازی گرافن را تسریع کند.
گروه صنعتی هایدال روی تجاری‌سازی گرافن متمرکز بوده و با این تفاهم‌نامه به دنبال انجام پروژه‌های مشترک با مؤسسه ملی گرافن است تا از پتانسیل‌های طرفین به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه و تجاری‌سازی گرافن استفاده شود.
به نظر می‌رسد که مؤسسه ملی گرافن قصد دارد تا از فناوری پتنت شده هایدال استفاده کند. در این فناوری از راکتور پلاسمای ویژه برای تحقیق و توسعه استفاده شده تا گرافن عامل‌دار و دیگر نانومواد تولید شوند. از این مواد تولید شده برای ساخت کامپوزیت‌ها، حسگرها، جوهرهای قابل چاپ، ابرخازن، لاستیک و الاستومر استفاده شده که افزودن این نانومواد موجب بهبود عملکرد محصول نهایی می‌شود.
از فرصت‌های اولیه این همکاری مشترک می‌توان به بازار صنعت خودروسازی و هوافضا اشاره کرد. در این بین خودروهای بدون سرنشین نظامی از گزینه‌های اصلی برای استفاده از این فناوری هستند.
در حال جاضر شرکت‌های متعددی در حوزه هوافضا اعلام آمادگی کرده‌اند که با همکاری دانشگاه روی ایجاد زنجیره تولید برای تأمین نیاز بازار همکاری کنند.
مؤسسه ملی گرافن از مواد و نمونه‌های اولیه ساخته شده توسط هایدال و دیگر شرکت‌های فعال در بریتانیا استفاده خواهد کرد.
لازم به ذکر است که شرکت هایدال اسپانسر نمایشگاهی به نام « Wonder Materials: Graphene and Beyond » است که در موزه علوم و صنعت شهر منچستر برگزار می‌شود.
مؤسسه ملی گرافن بیش از ۵۰ شریک و همکار دارد که با همکاری بیش از ۲۳۰ محقق از دانشگاه منچستر روی گرافن و مواد دو بعدی کار می‌کنند.
جیمز بیکر از مدیران کسب و کار گرافن دانشگاه منچستر می‌گوید: «هایدال یکی از بهترین شرکت‌های گرافن در بریتانیا است که محصولات با کیفیت بالا تولید می‌کند. این همکاری مشترک، مصداقی از چگونگی همکاری نزدیک شرکت‌های فعال در زنجیره تولید و تجاری‌سازی گرافن است.»
ری گیبز، مدیر عامل شرکت هایدال، می‌گوید: «هایدال بسیار خوشحال است که با مؤسسه ملی گرافن همکاری می‌کند. این مؤسسه خاستگاه گرافن در جهان است که صنایع متعددی از سراسر جهان علاقه‌مند همکاری با این مؤسسه هستند. این همکاری مشترک گامی است به سوی تبدیل کردن بریتانیا به مرکز عالی گرافن در جهان.»