نانوپوششی که کیفیت بوردهای مدار چاپی را بهبود می‌دهد

یک شرکت چینی اقدام به عرضه نوعی نانوپوشش کرده است که با استفاده از آن می‌توان بوردهای مدار چاپی با ابعاد کوچک تولید کرد. با این فناوری امکان کوچکتر کردن ابعاد IC مورد استفاده روی بوردها فراهم می‌شود.

RayPCB.com یکی از شرکت‌های چینی در حوزه ساخت بوردهای مدارچاپی است. این شرکت اخیرا یک پوشش نانومقیاس را به بازار عرضه کرده است. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که این نانوپوشش در یک فرآیند دو مرحله‌ای روی بورد قرار گرفته و می‌تواند مانع از جریان یافتن لحیم روی سطح بورد شود. آنها مدعی هستند که این نانوپوشش قادر است کیفیت قطعات بسیار کوچک را بهبود دهد.
شرک ری‌پی‌سی‌بی دات کام اعلام کرده که این نانوپوشش را برای استنسیل‌های بسیار کوچک روی بوردهای مدارچاپی که قرار است ICهای بسیار ریز روی آن قرار گیرد، توصیه می‌کند.
این شرکت از ماه گذشته اقدام به ثبت سفارش‌های مختلفی از سوی شرکت‌های تولیدکننده بورد مدارچاپی کرده است شرکت‌هایی که به دنبال تولید استنسیل‌های در ابعاد بسیار کوچک هستند. کاهش ابعاد استنسیل‌ها روی بوردهای مدارچاپی به دلیل تقاضای سفارش‌دهندگان انجام می‌شود. این شرکت اخیرا استنسیل‌های جدیدی به بازار عرضه کرده که می‌تواند جایگزین فناوری موجود در بازار باشد.
یکی از شرکت‌های فعال در بخش اسمبل بورد مدار چاپی می‌گوید: « STM استنسیل فناوری بسیار مناسبی است که از لحیم کاری صلب به سوی بوردهای بدون لحیم برویم. ما از فناوری لیزر برای برش فویل استیل ضدزنگ استفاده می‌کنیم. حجم لحیم باید با توجه به میزان عملکرد بورد تعیین شود. ما از ضخامت مناسب بورد، بسته به کاربرد و نیاز دستگاه، استفاده می‌کنیم. برخی از این بوردها برجستگی‌ ۰۲۰/۰ داشته که نیاز به لحیم کاری بسیار نازکی است در حالی که در بخش‌های ضخیم، لحیم ضخیم‌تری نیاز است.»
او همچنین تایید کرد که این فناوری جدید شرکت ری‌پی‌سی بی دات کام سه محصول مختلف است که برای کاربردهای مختلف قابل استفاده خواهد بود.
مدیرعامل این شرکت اخیرا مصاحبه‌ای با نشریه شنزن انجام داده که در آن مصاحبه اعلام کرده است که این فناوری مطابق استانداردهای جهانی تولید می‌شود. وی در این مصاحبه عنوان داشته است که: «مهندسان شرکت ما به ارزیابی نیاز مشتری پرداخته و براساس این نیاز راهکار ارائه می‌دهند.»