سرمایه‌گذاری روی شرکت تولیدکننده باتری هوا/گرافن/آلومینیوم

شرکت ال‌دبلیوپی تکنولوژیز (LWP Technologies) با سرمایه‌گذاری ۶/۱ میلیون دلاری روی شرکت گرافن‌ایرا (GeraphenEra) قصد دارد در تجاری‌سازی فناوری باتری هوا/گرافن/آلومینیوم این شرکت سهیم شود.

شرکت ال‌دبلیوپی تکنولوژیز (LWP Technologies) پنجاه درصد از سهام شرکت گرافن‌ایرا (GeraphenEra) را خریداری کرد. گرافن‌ایرا قصد دارد فناوری باتری‌های هوا/گرافن/آلومینیوم را تجاری‌سازی کند.
ال‌دبلیوپی پیش از خرید سهام این شرکت، تحقیقات همه جانبه‌ای در این خصوص انجام داده است تا از موفقیت این شرکت در بازار باتری‌ها مطمئن شود. ال‌دبلیوپی پیش از این نیز بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرده بود، اما اخیراً با بودجه ۶/۱ میلیون دلاری نیمی از تمام سهام این شرکت را خریداری کرد. این سرمایه‌گذاری که روی گرافن‌ایرا انجام شده، قرار است برای توسعه پتنت این شرکت در بخش باتری‌های هوا/گرافن/ آلومینیوم هزینه شود.
گرافن‌ایرا صاحب سه پتنت است که با این سرمایه‌گذاری ۶/۱ میلیون دلاری، ۳۰ میلیون از سهام این شرکت در اختیار ال‌دبلیوپی در خواهد آمد. با این سرمایه‌گذاری، ال‌دبلیوپی مالک انحصاری این پتنت‌ها و حقوق فناوری مربوط به آن می‌شود.
مخترعان این فناوری محققانی از استرالیا و روسیه هستند. پتنت اول این شرکت مربوط به روش جدیدی برای ذخیره‌سازی انرژی روی سلول‌های الکتروشیمیایی هوا/فلز است. از این روش می‌توان برای ساخت باتری استفاده کرد. اختراع بعدی در حوزه متالورژی است که امکان تولید کامپوزیت رسانای فلزی با خواص مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی بهبود یافته را فراهم می‌کند. این اختراع برای تولید باتری‌های گرافن آلومینیومی ضروری است. پتنت بعدی این شرکت مربوط به ساختارهای کوروی با قابلیت ذخیره‌سازی بالای انرژی است که در آن سلول‌های الکتروشیمیایی یون فلز ساخته می‌شود. این فناوری نیز برای باتری‌های قابل شارژ یون/گرافن/آلومینیوم به کار می‌رود. چنین باتری‌هایی قابلیت شارژ بسیار سریع دارند.
پیش‌‌بینی می‌شود که طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده فعالیت‌های زیر انجام شود:
• ساخت اولین نمونه باتری
• آزمایش‌های مختلف روی باتری توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف
• ساخت ۵ باتری برای ارزیابی به‌منظور استفاده از نتایج آن در فروش لیسانس فناوری
در صورتی که گرافن‌ایرا اولین پتنت خود را با ساخت نمونه اولیه تجاری‌سازی کند، آنگاه می‌تواند به سراغ پتنت‌های دوم و سوم رود.