بهبود فرآیند سنتز مبتنی بر پلاسمون برای تولید نانوذرات

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا موفق به بهبود فرآیند سنتز تحریک شده با پلاسمون برای تولید نانوذرات شدند. این بهبود می‌تواند منجر به تولید نانومواد جدیدی با خواص منحصر به فرد شود. محققان این پروژه معتقداند که با این روش می‌توان نسل جدیدی از نانومواد را برای استف

محققان دانشگاه فلوریدا موفق به ارائه روشی برای رشد نانوذرات شدند. از این روش می‌توان نانوذراتی با خواص بهبود یافته  برای کاربردهای مختلف تولید کرد.
این گروه تحقیقاتی معتقداند که روش جدید تولید نانوذرات، ارزان‌تر و کاراتر از روش‌های پیشین بوده و می‌توان با آن محصولاتی جدید برای استفاده در بخش داروسازی، تجهیزات پزشکی و پنل‌های خورشیدی تولید کرد.
سال‌هاست که محققان علم مواد، نانوذرات را با استفاده از سنتز پلاسمونی به‌صورت بلوری رشد می‌دهند. این روش دقت بالایی ندارد، مگر این که محققان نقره را به فرآیند سنتز اضافه کنند. متاسفانه نقره در پزشکی استفاده زیادی ندارد.
محققان این پروژه برای اولین بار نشان دادند که می‌توان طلا را جایگزین نقره در فرآیند سنتز تحریک شده با پلاسمون کرد. استفاده از طلا نه تنها موجب ایمن‌تر شدن فرآیند سنتز می‌شود، بلکه دیدگاه‌های تازه‌ای را به محققان درباره این روش سنتز می‌دهد.
دیوید وی، استادیار رشته شیمی دانشگاه فلوریدا، می‌گوید: «نقش نور در این فرآیند سنتز چیست؟ دانش ما در این باره کافی نیست. وارد کردن طلا به این فرآیند می‌تواند به ما در درک بهتر این فرآیند کمک کند.»
محققان این پروژه دریافتند که پلی‌وینیل‌پیرولیدون می‌تواند حرکت الکترون‌های داغ و پرانرژی را در سطح طلا تسهیل کند؛ جایی که فرآیند رشد نانوذرات اتفاق می‌افتد.
مقدار بسیار کمی از نانوذرات طلا می‌تواند برای بدن مفید باشد. این ماده رسانای گرمایی خوبی بوده و با اکسیژن وارد واکنش نمی‌شود.
وی معتقد است که این نانوذرات و بحث‌های مطرح شده پیرامون این فرآیند سنتز می‌تواند برای تولید ادوات فتوولتائیک استفاده شود. همچنین از این نانوذرات و روش سنتز می‌توان برای تولید نسل جدیدی از نانوذرات استفاده کرد.
وی بسیار مشتاق است که از این کشف جدید برای استفاده در بخش پزشکی استفاده کند. او معتقد است که این روش می‌تواند برای بخش درمان فتوترمال به منظور مقابله با سرطان مورد استفاده قرار گیرد.