تغییر برنامه کسب و کار شرکت برای بهره‌گیری از فناوری‌نانو

یک شرکت انگلیسی که در حوزه مواد شیمیایی فعالیت دارد، اخیراً همکاری نزدیکی با مؤسسه ملی گرافن آغاز کرده است و قصد دارد با استفاده از این همکاری، وارد حوزه تولید مواد شیمیایی بهبود یافته با گرافن شود. خمیرهای ضدحرارت و مواد شوینده از جمله محصولات فعلی این ش

یک شرکت انگلیسی در حوزه مواد شیمیایی و به صورت ویژه روی گرافن فعالیت دارد. این شرکت قصد دارد از این ماده در صنعت الکترونیک استفاده کند. توماس سوان (Thomas Swan) سابقه زیادی در زمینه کار روی گرافن دارد، به طوری که در این حوزه شناخته شده‌است. سوان در حال حاضر با مؤسسه ملی گرافن نیز همکاری دارد.
سوان پیش از این روی استفاده از گرافن در بخش جوهرها و نمایشگرهای الکترونیک کار کرده است، اما در حال حاضر برای تأمین نیازهای مؤسسه ملی گرافن فعالیت می‌کند برای مثال، با استفاده از ترکیبات شیمیایی نظیر نیترید بور، مواد مقاوم در برابر حرارت می‌سازد.
سوان اعلام کرده که خمیرهای ساخته شده توسط این شرکت می‌تواند در صنعت الکترونیک به کار گرفته شده و موجب کاهش دمای کار شود و در نهایت عملکرد محصول و طول عمر آن را افزایش دهد.
اندی گودوین از مدیران بخش تجاری‌سازی سوان می‌گوید: «این همکاری با مؤسسه ملی گرافن یک فرصت ایده‌آل برای ما است تا در کنار همکاری با یک مرکز تراز اول جهانی، به درک بهتری از مواد و فناوری‌های جدید برسیم.»
جیمز بیکر از مدیران بخش کسب و کار مؤسسه ملی گرافن می‌گوید: «بسیار مهم است که ما بتوانیم به توسعه و تولید انبوه محصولات گرافنی برسیم؛ ماده‌ای که می‌تواند روی صنایع مختلف تأثیرگذار باشد.»
سوان فعالیت خود را از دهه ۲۰ میلادی آغاز کرده و در تأمین نیازهای صنعت راه‌سازی کار کرده است. این شرکت ترکیبات شیمیایی و مواد مورد استفاده در این صنعت را تولید کرده است. این شرکت در حال حاضر روی ساخت افزودنی‌های لاستیک و تایر خودرو کار می‌کند. همچنین مواد اولیه مورد استفاده در شوینده‌های شرکت دیتول (Dettol) را نیز تولید می‌کند.