همکاری با بخش خصوصی برای توسعه داروهای ضدسرطان

شرکت کیستون نانو که دارای چند فناوری مبتنی بر نانوذرات برای مقابله با سرطان است، اخیراً از سوی مؤسسه ملی سرطانی آمریکا برای همکاری و توسعه کسب و کار در این حوزه انتخاب شده‌است.

شرکت کیستون نانو (Keystone Nano) اعلام کرد که از سوی مؤسسه ملی سرطان وابسته به مؤسسه ملی سلامت برای همکاری دعوت شده‌است.
بعد از بررسی‌ شرکت‌های مختلف که توسط مؤسسه ملی سرطان انجام شده‌، در نهایت این شرکت به‌عنوان همکار برای انجام برخی پروژه‌ها انتخاب شده‌است. این مؤسسه به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری میان شرکت‌های نوپا است. کیستون نانو با کسب بالاترین امتیاز برای توسعه کسب و کار انتخاب شده‌است.
جیمز شارپ از مدیران شرکت کیستون نانو می‌گوید: «کیستون نانو بسیار خرسند است که از سوی این مؤسسه انتخاب شده‌است. انتخاب شرکت کیستون نانو از سوی مؤسسه ملی سرطان نشان دهنده ارزش کار این شرکت بوده و مؤید راهبرد صحیح کسب و کار ما است. این انتخاب می‌تواند فرصت‌های تجاری‌سازی مرتبط با فناوری‌ها و محصولات ما را تأیید کند.»
کیستون نانو در حال حاضر در حوزه فناوری‌ نانو و علوم زیستی فعالیت دارد. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی نانولیپوزوم سرامیکی برای درمان سرطان است. همچنین این شرکت فناوری‌هایی مبتنی بر نانوذرات فسفات کلسیم غیرسمی دارد که می‌توان با استفاده از آن سلول‌های ویژه‌ای در بدن را هدف قرار داد. این فناوری قادر است ترکیبات مختلفی از جمله داروهای شیمی‌درمانی و RNAها را به سلول سرطانی برساند.
کیستون نانو برای حفظ مالکیت فکری دستاوردهای خود، ۱۴ پتنت را به ثبت رسانده است و ۸ پتنت را نیز آماده ثبت دارد که به دفتر اختراعات تسلیم شده‌است.