ارائه آخرین دستاوردهای نانونساجی در بیست و دومین نمایشگاه نساجی

شرکت ها و فناوران در حوزه فناوری نانو، آخرین دستاوردهای خود را در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس ۲۰۱۶) از ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس ۲۰۱۶) از ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد خبری نمایشگاه، امسال ۱۴۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۵ کشور فرانسه، اتریش، بلژیک، انگلستان، تایلند، کره جنوبی، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، ژاپن، هندوستان، پاکستان، چین، تایوان و آلمان در نمایشگاه نساجی، جدیدترین محصولات، خدمات و دستاوردهای صنعت نساجی را به نمایش خواهند گذاشت.

ستاد توسعه فناوری نانو نیز همانند دوره‌های گذشته در نمایشگاه نساجی در قالب دو غرفه حضور فعال خواهد داشت و آخرین دستاوردهای فناوری نانو در صنایع نساجی را ارائه خواهد نمود. امسال در سالن ۴۱ نمایشگاه، دستاوردهای فناوری پلاسما در صنعت نساجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت که در دومین روز نمایشگاه از دستگاه صنعتی پلاسمای سرد اتمسفری شرکت دانش‌بنیان آدیکو با نام تجاری PlasmaTex برای اولین بار و با حضور مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و رئیس انجمن نساجی ایران رونمایی خواهد شد. شرکت بسا فن دیگر شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پلاسما در نساجی است که به ارائه نمونه دستگاه آزمایشگاهی پلاسمای سرد خلأ برای توسعه کاربردهای منسوجات دافع آب، خواهد پرداخت. همچنین غرفه محصولات فناوری نانو در سالن ۴۴/۱ (خلیج‌فارس) نمایشگاه نساجی ، پذیرای بازدیدکنندگان گرامی است. در این غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان تهران زرنخ با ارائه منسوجات خنک‌کننده، شرکت دانش‌بنیان‌ رنگدانه سیرجان با ارائه مستربچ‌های ضد باکتری و ضد پرتو فرابنفش برای الیاف و منسوجات، شرکت پیشگامان نانوفناور دیبا با ارائه منسوجات معطر پایدار و شرکت نانو نساجی ماد با ارائه منسوجات ضد امواج حضور خواهند داشت. برخی دیگر از نمونه ­های درحال‌توسعه محصولات نانوی فناورانه از قبیل الیاف کندسوز، الیاف شب‌تاب و … نیز برای معرفی به صنعتگران در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

معرفی محصولات نانوفناورانه‌ی تولید ایران، ارائه گزارش‌های کاربردی فناوری نانو در صنعت نساجی، شناسایی و ثبت نیازهای صنعتی، بررسی زمینه‌های توسعه نانوفناوری در صنعت نساجی، معرفی برنامه‌ها و حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو درزمینهٔ تجاری‌سازی محصولات نانوفناورانه از سایر برنامه ­های ستاد توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه است.

حوزه نساجی از زمینه ­های جذاب توسعه فناوری نانو است و غرفه ستاد توسعه فناوری نانو در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی برای چهارمین بار میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.