ششمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو برگزار شد

ششمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو با موضوع «سنتز و ارزیابی خواص نانومواد برای کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی (باتری‌های یون لیتیوم و سدیم، ابرخازن‌ها و پیل‌های سوختی الکتروکاتالیستی)» ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۵ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

ششمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو در راستای تحقق طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» با موضوع «سنتز و ارزیابی خواص نانومواد برای کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی (باتری‌های یون لیتیوم و سدیم، ابرخازن‌ها و پیل‌های سوختی الکتروکاتالیستی)» ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۵ همزمان با بیست وسومین سمینار شیمی تجزیه ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.

در همین راستا سخنرانی دکتر بنیامین ظهیری سبزوار با موضوع «Synthesis and characterization of energy storage materials (Li-ion and Na-ion batteries, supercapacitors, fuel cell electrocatalyst)» و با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند، ۱۱ شهریورماه در سالن رازی واقع در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

محورهای مورد بررسی در این سخنرانی عبارت بودند از؛

Li-ion and Na-ion batteries
Supercapacitors
Nanomaterials for battery electrodes
Biomass derived electrode materials
Synthesis methods
Characterization techniques used for Li-ion and Na-ion materials

ایشان همچنین در بخشی از این سخنرانی به شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی خویش در این زمینه پرداخت.

گفتنی است دکتر بنیامین ظهیری سبزوار، از سال ۲۰۱۲ محقق پسادکتری در دانشگاه‌های البرتا و سپس بریتیش کلمبیا کانادا است.

شایان ذکر است، جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در صفحه این طرح در پایگاه اینترنتی ستاد نانو بیان شده است.