ثبت سفارش خرید دستگاه لایه‌نشانی PECVD برای تولید پیل خورشیدی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پیل خورشیدی اخیراً سفارش خرید یک دستگاه لایه‌نشانی شیمیایی فاز بخار بهبود یافته با پلاسما (PECVD) را به یکی از تولیدکنندگان این دستگاه داده است. قرار است از این ابزار برای تولید پیل‌های خورشیدی استفاده شود.

شرکت آمتک سیستمز (Amtech Systems) سفارش خرید نسل جدید دستگاه لایه‌نشانی شیمیایی فاز بخار بهبود یافته با پلاسما (PECVD) را به شرکت تمپرس سیستم (Tempress Systems) داده است.
تمپ (Tempe) شرکتی واقع در آریزونا است که روی ساخت تجهیزات نیمه‌هادی، LED و خورشیدی فعالیت دارد. تمپرس سیستم یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تمپ است که در ماه جولای سال جاری درخواست سفارشی از سوی تولیدکننده پیل خورشیدی در آسیا دریافت کرد. این محموله قرار است طی ۶ تا ۹ ماه آینده بارگیری شود.
شرکت آمتک اعلام کرده که این سیستم PECVD را برای تولید پیل‌های خورشیدی به کار خواهد گرفت. قرار است این دستگاه لایه‌نشانی PECVD تمپرس با سیستم لایه‌نشانی اتمی (ALD) شرکت سولایتک (SoLayTec) ترکیب شود. آمتک هفته گذشته گزارش مالی فعالیت‌های خود را برای سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر کرد. براساس این اطلاعات در آمد این شرکت ۲/۱ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته در همین زمان که ۶/۱ میلیون دلار بوده با افت مواجه شده‌است. درآمد کل شرکت نیز سال گذشته ۴۰ میلیون دلار بوده که در سال جاری ۳/۳۳ میلیون دلار است. بخش پیل‌های خورشیدی ۱۹ میلیون دلار از این درآمد را تشکیل می‌دهد. سفارش پیل‌های خورشیدی در سال جاری کمتر از سال گذشته بوده است.